امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

روبه حرم در اترک

مشاهده ۴۳۲
۱۳۹۸/۰۷/۲۴- ۱۰:۵۴

«رو به حرم» عنوان ویژه برنامه‎ای است که به مناسبت اربعین از شبکه استانی اترک شنوندگان پخش می‎شود و دلباختگان اباعبدالله را همراهی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هدف این برنامه تبیین فلسفه اربعین حسینی و بررسی آثار مادی و معنوی راهپیمایی اربعین و چرایی و چگونگی شکل گیری این مراسم است.

برنامه «رو به حرم» می‌کوشد تا با پخش قسمت‎های متنوع و مختلفی چون رسم عاشقی(گفت‎وگو با قشر های مختلف از اقوام گوناگون استان)، موکب عاشقی (ارتباط بامسئولان موکب‌های استان در مسیر و خدامی‌که به زائران خدمت‎رسانی می‌کنند)، کارشناسی مذهبی ( استفاده از روایات، احادیث وسخنان بزرگان در خصوص اربعین ) شهدای حرم (گزارش از شهدای مدافع حرم استان)، خاطرات ماندگار (خاطرات کسانی که سال‎های قبل در راهپیمایی اربعین حضور داشته‎اند)، زیارت اولی‌ها (گزارش از جوانان و نوجوانانی که تجربه اولین پیاده‎روی را دارند)، دل گفته‌ها ( نوشته‌ها و اشعار شاعران گویش‎های مختلف استان )، برش فیلم ( بخش‎های از آثار با موضوع قیام عاشورا)، ارتباط با رادیو اربعین، گزارش‎های زنده از کربلای معلی، تلفن، پیامک و دل‎نوشته‌های شنوندگان، مداحی و روضه، موسیقی‌های مناسبتی و... ضمن آگاهی و اطلاع‎رسانی در خصوص فلسفه اربعین و همگرایی اقوام و مذاهب و انعکاس حضور میلیونی مردم، دستاوردهای سفر معنوی اربعین را برای مخاطبان و عاشقان اهل بیت علیه‎السلام تشریح کند.

این برنامه به  تهیه‎کنندگی مریم سلمانی طبری، گویندگی زهرا محمدی وگزارشگری یاسر ولی‎زاده،  شنبه 27 مهر 98 مصادف با 20 صفر، اربعین حسینی  ساعت 9 به مدت 90 دقیقه از صدای اترک به صورت زنده پخش می‌شود.

 

تصاویر

امتیاز شما