امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در اربعین حسینی

مشاهده ۴۲۶
۱۳۹۸/۰۷/۲۴- ۱۳:۳۱

در آستانه اربعین حسینی، صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی دل‎های محبان و شیفتگان امام حسین(ع) را روانه کربلای معلا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه استانی سیمای جهان‎بین با ویژه برنامه «شهر عشق» به تهیه‎کنندگی بیژن علی بابایی و اجرای ابوالفضل هادی‎پور با مردم عزادار استان همراه می‌شود.
برنامه «شهر عشق» در بخش‎های ارتباط با کربلای معلی و نجف اشرف و انعکاس حال‎وهوای پیاده روی زائران و عزاداری‌های این ایام، هنرمندان عاشورایی، مباحث کارشناسی، نوحه و مرثیه‎سرایی و گفت‎وگو با پیرغلامان حسینی از روز پنجشنبه هجدهم ماه صفر تا پایان این ماه از ساعت21 به مدت60 دقیقه به صورت زنده پخش می‌شود. همچنین در روز اربعین از ساعت 8:30 ویژه برنامه «شهر عشق» با حضور کارشناسان مذهبی و ارتباط با کربلای معلی، پوشش مراسم عزاداری هیئات مذهبی استان از محل امامزاده دو خاتون شهرکرد و قرائت زیارت اربعین همراه با اجتماع پرشور بازماندگان از سفر اربعین که مسیر امامزاده سبزپوش چالشتر تا امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد را با پای پیاده طی کرده‎اند، به مدت180 دقیقه به تهیه‎کنندگی بیژن علی بابایی و داریوش نیکبخت از سیمای جهان بین پخش می‌شود.
«اربعین عشق» هم عنوان ویژه برنامه شبکه استانی صدای مرکز چهارمحال و بختیاری است که هم‎زمان با اربعین حسینی به صورت زنده از ساعت 9 صبح به مدت120 دقیقه به تهیه‎کنندگی سید مهرداد افضلی و اجرای کبری جمشیدیان از رادیو جهان بین پخش می‌شود. این برنامه با مباحث کارشناسی در خصوص جایگاه سفر پیاده اربعین در زنده نگه داشتن شور حسینی و برکات معنوی پیاده روی اربعین، معرفی موکب‎های استان، گزارش، تلفن و پیامک‎های شنوندگان، مداحی، مرثیه‎سرایی، بازخوانی اشعار عمان سامانی در خصوص اربعین و ارتباط با کربلای معلی؛ دل های عاشقان حسینی را در این روز روانه صحن و سرای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌کند.
معاونت خبر صداوسیمای استان هم با تهیه و پخش گزارش‎ها و برنامه‌های مختلف خبری به انعکاس رویدادهای مربوط به اربعین حسینی می‌پردازد. تولید و پخش34 گزارش خبری مرتبط با موضوع اربعین، 12 ارتباط زنده تصویری و تلفنی با گروه‌های رسانه‎ای مستقر در مبادی خروجی در مرزها و مسیر پیاده روی اربعین حسینی، پوشش خبری برنامه پیاده‎روی «حرم تا حرم» در سراسر استان و اجتماع عزاداران حسینی، انعکاس46 خبر و گزارش تولیدی در سایت خبرگزاری صداوسیما و همچنین انعکاس 184 خبر، عکس و نماهنگ در کانال خبرگزاری از فعالیت‎ها و برنامه‌های معاونت خبر مرکز چهارمحال و بختیاری در این مناسبت است.
معاونت فضای مجازی مرکز هم‎زمان با اربعین حسینی با ایجاد صفحه ویژه اربعین در وب سایت، تولید فتوکلیپ از تصاویر ارسالی در مسیر پیاده‌روی، تولید ویدئوگرافی، پادکست، عکس نوشت، اینفوگرافی، پوستر و ویدئو، برگزاری فراخوان تولیدات مردمی‌ با موضوع پیاده روی اربعین، بارگذاری محتوای تولیدی و تأمینی در پیام رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی، وب سایت و سرویس های اشتراک ویدئو، معرفی ویژه برنامه‌های صداوسیما در فضای مجازی و انتشار محتوا با همکاری فعالان فضای مجازی استان با مخاطبانش همراه می‎شود.

تصاویر

امتیاز شما