امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
در هیسپان تی وی؛
در هیسپان تی وی؛

بولیوی و مسائل اقتصادی جدید آن

مشاهده ۳۹۴
۱۳۹۸/۰۷/۲۴- ۱۳:۳۳
تعداد بازدید:394

تازه‎ترین اخبار مربوط به اقتصاد آمریکای لاتین بخصوص اقتصاد بولیوی در برنامه «منطقه مالی» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برداشت‎های اقتصادی در بولیوی تاثیر زیادی بر پروژه‌های رئیس جمهور کنونی اوو مورالس گذاشته است. او قصد دارد تا پیروزی را برای چهارمین بار از آن خود کند. احزاب سیاسی در این مرحله که اخرین مرحله مبارزه انتخاباتی قبل از انتخابات اصلی 20 اکتبر است، تبلیغات خود را شروع کرده‎اند. طبق نظرسنجی روزنامه El Deber نرخی برابر با 36 درصد مردم بولیوی بر این باورند که وضعیت اقتصادی خوب است، 27 درصد نظر دارند عادی است. 40 درصد مردم نیز باور دارند که وضعیت فرد و خانواده طی سال آتی کمی‌ بهتر می‎شود و 15 درصد نیز معتقدند خیلی بهتر خواهد شد. تولید ناخالص داخلی بولیوی با وجود داده‌های ناچیز سایر کشورهای منطقه مانند برزیل یا آرژانتین در سال 2019 بیش از 4 درصد رشد داشته است. این پیش‎بینی‌ها با هشدارهای تحلیلگران مخالف درخصوص پایان بن‎بست که ظاهراً اقتصاد بولیوی در آن قرار دارد، مغایر است.
در این قسمت از برنامه «منطقه مالی» می‌بینیم که چالش‎های اقتصادی رئیس بعدی دولت کدامند؟ آیا این گفته‌ها که سرمایه گذاری بخش دولتی و واردات کاهش می یابد، حقیقت دارند؟ برنامه سیاسی- اقتصادی «منطقه مالی» با اجرای ادواردو نودا هر هفته پنجشنبه‌ها با مدت زمان 25 دقیقه، در ساعت 5:30 (به وقت تهران) برای مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان تی وی روی آنتن می‎رود و تحلیلی از مسائل اقتصادی دنیا و منطقه آمریکای لاتین را برای مخاطبان به نمایش می‎گذارد. بازپخش این برنامه، جمعه ساعت 20:30 و شنبه ساعات 3:30، 10 و 14:30 است.

امتیاز شما