امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش انکار ناپذیر صداوسیما در ترویج مطالعه و کتاب‎خوانی

مشاهده ۵۰۶
۱۳۹۸/۰۷/۲۸- ۰۸:۰۸

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با هدف توسعه همکاری و ترویج فرهنگ کتاب‎خوانی با مدیر کل صدا و سیمای استان گلستان دیدار و گفت‎وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صداوسیمای مرکز گلستان در این دیدار با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‎خوانی در فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، افزود: نگاه ویژه معظم ‌له به امر کتاب و کتاب‌خوانی و منویات ایشان در این زمینه موید تکلیف و لزوم توجه هر چه بیشتر مدیران دستگاه‎های فرهنگی به این موضوع مهم است.

منتظر حجت در ادامه با ابیان این که سهم کتاب در انتقال دانش‌ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است گفت: پدید آوردن آثار علمی و فرهنگی مکتوب از توصیه‌های مهم اولیای دین است و به گسترش دانش کمک می‌کند و به عنوان یک میراث مهم فرهنگی برای نسل‌های آینده ماندگار خواهد بود.

وی اافزایش انس و علاقه مردم به مطالعه و کتاب‎خوانی را از مهم‎ترین اولویت های فرهنگی رسانه استانی دانست و از استقبال مرکز گلستان از طرح‎های خلاقانه، ابتکاری و پیشنهادهای سازنده خبر داد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گلستان با بیان اینکه آمادگی داریم تا با تولید و ساخت برنامه‌های اختصاصی با موضوع کتاب و کتاب‎خوانی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به‌منظور ترویج کتاب خوانی اقدام کنیم بر ضرورت توسعه و ترویج  کتاب خوانی در جامعه تآکید کرد.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به نقش صداوسیما در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‎خوانی گفت: صداوسیمای گلستان با تولید گزارش‎های خبری و تولیدی، بسیارموفق عمل کرده و زحمات و تلاش‎های این مجموعه قابل قدردانی است.

آخوند میرزاعلی در ادامه  تاثیر تبلیغات توسط صداوسیما را، در افزایش مشارکت مردم به امر کتاب و کتاب‎خوانی انکارناپذیر دانست و از آمادگی این اداره کل برای همکاری با صدا وسیما در زمینه تولید برنامه‌های کتاب محور خبر داد وی افزود: کارشناسان و کتابداران ما آمادگی دارند تا در برنامه‌های مختلف، کتاب‌های مناسب و مفید را به مخاطبان معرفی کنند.

امتیاز شما