امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

«شب شعر» شبکه چهار و سیری در قلمرو شعر توحیدی

مشاهده ۳۴۰
۱۳۹۸/۰۷/۲۹- ۱۳:۲۹

مجله تلویزیونی «شب شعر» از مجموعه «شب‎های هنر» امشب (29 مهر) به بررسی شعر توحیدی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجله شبانگاهی «شب شعر» با اجرای دکتر محمود اکرامی فر امشب با حضور جواد محقق شاعر، پژوهشگر و معاون شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ساعت 22 به روی آنتن می‎رود.

شعر توحیدی موضوعی است که برای میز گفت‎وگوی این هفته انتخاب شده است. همچنین در یک ارتباط تلفنی با دکتر قربان ولیی محقق و استاد دانشگاه زنجان در خصوص موضوع برنامه گفت‎وگو می‌شود.

شعر توحیدی که مهم‌ترین و برجسته‌ترین قطعه از پازل شعر آیینی است، بسیار گسترده است و هر یک از سه عنوان اصلی و محوری «نیایش»، «پرستش» و «ستایش» به لحاظ موضوعی، زیرمجموعه‌هایی دارند که با توحید ذات ربوبی و معرفت الهی مرتبط هستند؛ از قبیل نماز، روزه‌داری، دعا، شب‌زنده‌داری، سحرخیزی، انابه و توبه، اعتکاف، اطاعت و بندگی، توکل و توسل به حضرات معصومین(ع) برای رسیدن به مقام قرب الهی در این قلمرو موضوعی قرار می‌گیرند.

«مقدمه» و توضیحی در ارتباط با شعر توحیدی و پخش گزارشی از جشنواره شعر دانشجویی که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده است از دیگر بخش‎های برنامه امشب «شب شعر» است.
«شب شعر» به تهیه کنندگی کوروش انصاری محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیماست که دوشنبه‌ها به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

امتیاز شما