امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

مشکلات جامعه مدرن و کارتن‌خوابی

مشاهده ۲۴۷
۱۳۹۸/۰۷/۳۰- ۰۹:۲۳

برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» 30 مهر با حضور کارشناسان به بررسی چالش‌های جامعه مدرن و کارتن‌خوابی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» 30 مهر با حضور دکتر مجتبی خالدی، رئیس عملیات وزارت بهداشت و سخنگوی اورژانس کشور، دکتر علی صادقی، معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و دکتر احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مشکلات جامعه مدرن و کارتن خوابی را بررسی می‌کند.

یکی از معضلات اقتصادی که نمایه اجتماعی پیدا می‌کند، پدیده کارتن‌خوابی است، که یا در جوامع در حال صنعتی شدن به دلیل از بین رفتن کارهای سنتی و یا در جوامع در حال رکود پدید می‌آید و یا هر دو حالت توأمان با هم، سبب پیدایش آن می‌شوند. معمولاً کارتن‌خواب‌ها جرائم کوچک و بزرگی را مرتکب می‌شوند، البته برخی از آنها متکدی هستند و یا با کارهایی مثل پاک کردن شیشه اتومبیل ها، دستفروشی و... پولی در می‌آورند. اما در نهایت اینکه مبتلایان این پدیده به چه کاری مشغولند به خودی خود باعث تعدیل و تخفیف اثرات سوء این معضل نخواهد شد، زیرا نفس عمل کارتن‌خوابی دارای تاثیرات سوء بر امنیت روانی و اجتماعی جامعه است.

برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» از شنبه تا چهارشنبه ساعت13:30 به مدت 60 دقیقه روی موج اف ام ردیف 5/103 مگاهرتز از رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود.

امتیاز شما