امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال راه‎اندازی شد

مشاهده ۴۰۴
۱۳۹۸/۰۸/۰۱- ۱۱:۴۰

با حضور معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما، وزیر صنعت معدن و تجارت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و شهردار تهران بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال راه‎اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدشریف‎خانی معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی گفت: کارآفرینی و توجه به مسائل اقتصادی موضوع ثابت هر حرکت و جوششی است، اما در موضوع و محتوا، عامل اثربخش، عشق و باور عمیق در تولید یک محتوا است.
شریف خانی افزود: به عنوان مثال اگر صحبت از استاد فرشچیان و آثارش می‌کنیم به این علت است که این نقاش چیره‎دست، اولویتشان بحث تجاری و اقتصادی نبوده، بلکه باور و عشق به کار در درجه اول برای او مهم بوده است.
وی تصریح کرد: هرکس که در حوزه فرهنگ و هنر یک تجربه داشته باشد درک می‎کند که این باور درونی و شوق و اشتیاق است که باعث می‌شود آن اثر در دل مخاطب بنشیند.
معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما افزود: بعد از باور و عشق به تولید یک اثر، بحث اقتصادی نیز مهم است و باید به جنبه‌های مختلف اقتصادی آن از جمله کارآفرینی توجه شود که عرصه تولید محتوا زمینه مناسبی برای کارآفرینی به‎شمار می ‎رود.
در این مراسم، 6 تفاهم نامه همکاری از جمله تفاهم میان معاونت فضای مجازی رسانه ملی و معاونت توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه فعالیت کسب و کارهای حوزه محتوای دیجیتال به امضا رسید.
خلاقیت، آموزش و توانمندسازی افراد مستعد درحوزه انیمیشن، راه‌اندازی شبکه ملی تولید محتوای دیجیتال، تولید محتوا با هدف توسعه بازار محتوا در بازارهایی نظیر تبلیغات، آموزش، سرگرمی، بین الملل ، تولید محتوای محلی و ایجاد و توسعه شرکت‎های توانمند محتوای دیجیتال، عرضه محتوا در بازارهای بین‌المللی با تمرکز بر زبان‌های عربی، ترکی، کردی و بلوچی .... ، شکل دهی اجزای زیست ‌بوم توسعه کسب وکارمبتنی بر محتوای دیجیتال و سازماندهی و پشتیبانی از بنگاه‌های کسب و کار در بخش‌های مختلف اقتصادی، در یک زیست‌ بوم هدایت شده مبتنی بر محتوای دیجیتال از جمله اهداف راه‎اندازی این بنیاد ملی است.

امتیاز شما