با حضور معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما، وزیر صنعت معدن و تجارت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و شهردار تهران بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال راهاندازی شد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدشریفخانی معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی گفت: کارآفرینی و توجه به مسائل اقتصادی موضوع ثابت هر حرکت و جوششی است، اما در موضوع و محتوا، عامل اثربخش، عشق و باور عمیق در تولید یک محتوا است.
شریف خانی افزود: به عنوان مثال اگر صحبت از استاد فرشچیان و آثارش میکنیم به این علت است که این نقاش چیرهدست، اولویتشان بحث تجاری و اقتصادی نبوده، بلکه باور و عشق به کار در درجه اول برای او مهم بوده است.
وی تصریح کرد: هرکس که در حوزه فرهنگ و هنر یک تجربه داشته باشد درک میکند که این باور درونی و شوق و اشتیاق است که باعث میشود آن اثر در دل مخاطب بنشیند.
معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما افزود: بعد از باور و عشق به تولید یک اثر، بحث اقتصادی نیز مهم است و باید به جنبههای مختلف اقتصادی آن از جمله کارآفرینی توجه شود که عرصه تولید محتوا زمینه مناسبی برای کارآفرینی بهشمار می رود.
در این مراسم، 6 تفاهم نامه همکاری از جمله تفاهم میان معاونت فضای مجازی رسانه ملی و معاونت توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه فعالیت کسب و کارهای حوزه محتوای دیجیتال به امضا رسید.
خلاقیت، آموزش و توانمندسازی افراد مستعد درحوزه انیمیشن، راهاندازی شبکه ملی تولید محتوای دیجیتال، تولید محتوا با هدف توسعه بازار محتوا در بازارهایی نظیر تبلیغات، آموزش، سرگرمی، بین الملل ، تولید محتوای محلی و ایجاد و توسعه شرکتهای توانمند محتوای دیجیتال، عرضه محتوا در بازارهای بینالمللی با تمرکز بر زبانهای عربی، ترکی، کردی و بلوچی .... ، شکل دهی اجزای زیست بوم توسعه کسب وکارمبتنی بر محتوای دیجیتال و سازماندهی و پشتیبانی از بنگاههای کسب و کار در بخشهای مختلف اقتصادی، در یک زیست بوم هدایت شده مبتنی بر محتوای دیجیتال از جمله اهداف راهاندازی این بنیاد ملی است.