امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

سوگواری مرکز چهارمحال‌وبختیاری در روزهای پایانی ماه صفر

مشاهده ۳۵۴
۱۳۹۸/۰۸/۰۲- ۱۲:۰۶

همزمان با روزهای سوگواری رحلت پیامبر اکرم، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(علیهم السلام) ویژه برنامه‌های مختلفی از صدا‌وسیمای مرکز چهارمحال‌‌وبختیاری پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «شهر عشق» در دهه آخر ماه صفر هر شب از ساعت21 به تهیه کنندگی بیژن علی بابایی و اجرای ابوالفضل هادی‌پور از سیمای جهان بین پخش می‌شود.

برنامه «عقیق» نیز با محور تبیین شأن و جایگاه والای پیامبر گرامی اسلام(ص) و نیز امام حسن مجتبی و امام رضا(علیهم السلام)، بررسی شرایط سیاسی و اجتماعی عصر آن بزرگواران و آشنایی با ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و نقش هدایت‌گری آنها در دو ویژه برنامه تهیه می‌شود. کارشناسی، مداحی و مرثیه سرایی، شعرخوانی، گفت‌وگو با شاعران هم استانی، دلنوشته و معرفی خیرین از بخش‌های برنامه است. برنامه «عقیق» به تهیه‌کنندگی لیلا همتی و اجرای محمد حداد، همزمان با شب‌های رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام و شهادت سبط اکبرش، امام حسن مجتبی(ع) و عالم آل محمد، امام رضا(ع) از ساعت22 به مدت 60 دقیقه از سیمای جهان بین روی آنتن می‌رود.

برنامه «در سوگ آفتاب» در روز28 صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با هدف آشنایی با سبک زندگی، سیره و رفتار آن بزرگواران تقدیم شنوندگان رادیو جهان بین می‌شود. این برنامه با بخش‌های مداحی، مباحث کارشناسی، گزارش، شعرخوانی و معرفی کتاب درخصوص ویژگی‌های سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) به تهیه‌کنندگی شهرزاد شاهسمندی و گویندگی لیلا فرج‌زاده از ساعت 9 صبح به روی آنتن می‌رود.

«هشتمین آفتاب» عنوان ویژه برنامه رادیویی روز شهادت امام رضا(ع) است که در آن به بررسی ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی و شرایط سیاسی، حکومتی و اجتماعی دوران آن امام همام پرداخته می‌شود. ارتباط تلفنی با مشهد مقدس و حرم مطهر ثامن الحجج(ع)، بیان سبک و سیره زندگی امام هشتم، مداحی، شعرخوانی، گزارش، مباحث کارشناسی، ارتباط تلفنی با خبرنگاران آزاد شهرستان و اطلاع از حال و هوای نقاط مختلف استان و آئین‌های عزاداری و معرفی کتاب بخش‌های این برنامه را تشکیل می‌دهند.

این برنامه روز آخر ماه صفر، همزمان با شهادت امام رضا(ع) به تهیه‌کنندگی کبری حیدری و گویندگی مریم خلجی از ساعت 9 صبح تا 11 از رادیو جهان بین شنیده می‌شود.

 تولید و پخش 14 گزارش خبری تلویزیونی و 9 گزارش خبری رادیویی، پوشش خبری برنامه‌های اجرایی، پوشش مراسم عزاداری نقاط مختلف استان و بارگذاری38 مورد خبر و گزارش و عکس در سایت خبرگزاری صدا‌وسیما از جمله اقدامات در نظر گرفته شده معاونت خبر مرکز در این ایام است.

تصاویر

امتیاز شما