امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک صداوسیمای مرکز سمنان به مناسبت 28 صفر و شهادت امام رضا (ع)

مشاهده ۱۰۰۴
۱۳۹۸/۰۸/۰۲- ۱۲:۵۹

صداوسیمای مرکز سمنان با تدارک ویژه برنامه‌هایی به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و حضرت ثامن‎الحجج علی‎ابن‎موسی‎الرضا المرتضی(ع) با مردم عزادار استان همراه می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز سمنان ویژه برنامه «سوگ خورشید» را به تهیه‎کنندگی کورش جلالی روزهای شنبه و دوشنبه که مصادف با شب رحلت پیامبر اعظم(س)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) است، از ساعت 21 تا 22، روی آنتن می‎رود.

در روز رحلت پیامبر رحمت هم زیارت از بعید آن حضرت، در محل امام زادگان محمد و جعفر شهر دامغان به‎صورت زنده از ساعت 9:30 تا 11  از سیمای مرکز سمنان پخش می‎شود.

 آیین بزرگداشت «مجاهدان در غربت» هم که در شب شهادت امام رضا (ع) با حضور اندیشمندان جهان اسلام و گروهی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم در دانشگاه دامغان برگزار می‎شود، به‎صورت زنده از ساعت 18:30 تا 21 پخش می‌شود.

برنامه صبحگاهی «یه صبح تازه» و اذانگاهی «به افق بهشت» هم در این ایام به همین موضوع اختصاص دارد.

صدای مرکز سمنان هم به این مناسبت برنامه‌هایی را بدین شرح تهیه و تدارک دیده است:

در شب رحلت پیامبر اعظم ویژه برنامه «مهر و ماه» به تهیه‎کنندگی فاطمه سلطان علیان از ساعت 18:30 تا 19:45 دل‎های مردم استان را روانه مدینه منوره می‌کند.

از ساعت 9 تا 10  صبح روز 28 صفر هم همین ویژه برنامه به تهیه‎کنندگی احترام امیدیان و از ساعت 18:30 تا 19:45، ویژه برنامه‎ای به تهیه‎کنندگی حسین اسماعیلی با عنوان «وداع» از صدای مرکز سمنان به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام پخش می‎شود.

ویژه برنامه شب شهادت امام رضا (ع) رادیو سمنان «آستان اجابت» نام دارد که از 18:30 تا 19:45  به تهیه‎کنندگی جواد فرد منش با برقراری ارتباط زنده با مشهد الرضا (ع) دل‎های  مشتاقان آن امام همام را به بارگاه ملکوتی حضرتشان سوق می‎دهد.

د‎ر صبح روز شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) هم ویژه برنامه زنده «عطر بهشت» به تهیه‎کنندگی فاطمه بابایی از ساعت 8:30 تا 10 و برنامه «ضامن عشق» هم به تهیه‎کنندگی صدیقه مطیعی از ساعت 18:30 تا 19:45 این روز همراه عزاداران امام مهربانی‌ها می‎شود.

بارگذاری نماهنگ، کلیپ تصویری یک دقیقه‎ای اینستاگرامی، پادکست، پوستر، عکس نوشت و پویش ویژه شهادت امام رضا (ع) از اقدامات معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز سمنان در این ایام به شمار می‎آید.

امتیاز شما