امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به وضعیت سینما در عربستان سعودی در پرس تی وی

مشاهده ۳۹۱
۱۳۹۸/۰۸/۰۸- ۱۴:۴۴

برنامه این هفته «از قلم افتاده» (Under reported) شبکه پرس تی وی به بررسی وضعیت سینما در عربستان سعودی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی مهدی عرب ضمن اشاره به گذشت یک سال از افتتاح اولین سینمای عربستان پس از 35 سال و تصمیم این کشور برای سرمایه گذاری 35 میلیارد دلاری در این حوزه، حضور دو کارگردان زن عربستانی در جشنواره فیلم و نیز که حامل پیام «زنان باید دیده و شنیده شوند» بودند را به بحث و بررسی می‎گذارد.

در ادامه این برنامه اقدام سعودی‌ها در صدور اجازه برای اکران فیلم‎های سینمایی در این کشور محافظه کار که مخالفان داخلی را زندانی و شکنجه می‌کند  واکاوی می‎شود و نقد و تبادل نظر درخصوص محدودیت‎های پخش فیلم در سینماهای عربستان و موضوعاتی که کارگردانان عربستانی می‎توانند به عنوان سوژه فیلم‎های خود در نظر بگیرند، صورت می‎گیرد.

این برنامه همچنین اهداف پشت پرده عربستان از راه‎اندازی حدود 300 سینما تا سال 2030 را واکاوی می‎کند و با نگاهی به وضعیت آزادی بیان در عربستان سعودی و ارتباط آن با اجازه اکران فیلم های سینمایی در این کشور، وضعیت آن را به عنوان یکی از بدترین کشورهای دنیا برای روزنامه نگاران  نقد و بررسی قرار می‎کند.

«از قلم افتاده» پنجشنبه 9 آبان ساعت 16:20 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 3 و شنبه ساعت 00:20 و 8:20، یکشنبه ساعت 20:20 ، دوشنبه ساعت 14:20 و سه‎شنبه ساعت 17:20 به وقت تهران روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما