امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

در بزرگترین اقتصادهای قاره آمریکا چه می‌گذرد؟

مشاهده ۳۲۴
۱۳۹۸/۰۸/۰۸- ۱۴:۴۳

تازه‎ترین اخبار اقتصادی دنیا بخصوص اخبار مربوط به منطقه آمریکای لاتین در برنامه «منطقه مالی» (Distrito Financiero) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بانک جهانی اعلام کرد اقتصاد آمریکای لاتین امسال را بدون هیچ رشدی به پایان می‎رساند. طبق این اطلاعیه 1.7 درصد کاهش مقدار رشد اقتصادی نسبت به مقدار ماه ژوئن گذشته وجود دارد. پیش‎بینی‌ها در منطقه از مقدار پیش‎بینی‌های اخیر صندوق بین‎المللی پول نیز عبور کرده است به طوری که آمریکای لاتین در ماه ژوئیه کاهش رشد اقتصادی چشمگیری یعنی از 1.4 درصد به 0.6 داشته است. سه قدرت بزگ منطقه نیز بیکاری ناامید کننده‎ای را به نمایش می‌گذارند؛ آرژانتین که در بحران است، برزیل که به تازگی از بحران خارج شده است و مکزیک که از کندی روند رنج می‌برد.
این قسمت از برنامه «منطقه مالی» به این موضوعات می‌پردازد که چه اتفاقی باعث شده است که آمریکای لاتین در سال 2019 به رشد قابل انتظار نرسد؟ چه سیاست‎های اقتصادی می‎تواند داده‌های مثبتی را ارائه می‎دهند و به طور کلی در بزرگترین اقتصادهای قاره آمریکا چه می‌گذرد؟ برنامه سیاسی- اقتصادی «منطقه مالی» با اجرای «ادواردو نودا» هر هفته پنجشنبه‌ها با مدت زمان 25 دقیقه، در ساعت 5:30 (به وقت تهران) برای مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان تی وی روی آنتن می‎رود و تحلیلی از مسائل اقتصادی دنیا و منطقه آمریکای لاتین را برای مخاطبان به نمایش می‎گذارد.

بازپخش این برنامه، جمعه ساعت 20:30 و شنبه ساعات 3:30، 10 و 14:30 است.

امتیاز شما