امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پیامدهای پدیده بیکاران صاحب درآمد در رادیو گفت‌وگو

مشاهده ۱۷۶
۱۳۹۸/۰۸/۱۱- ۰۹:۵۰

برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» یازدهم آبان، موضوع اثرگذاری پدیده جمعیت دارای درآمد بدون شغل در کشور را با حضور کارشناسان بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» یازدهم آبان موضوع اثرگذاری پدیده جمعیت دارای درآمد بدون شغل در کشور را با حضور دکتر مسلم خانی، مشاور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دکتر زهرا ممتاز، مشاور وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اصغر آهنی‌ها، عضو شورای عالی کار و عضو شورای کارفرمایان ایران بررسی می‌کند.

جمشید پژویان، استاد دانشگاه در خصوص افزایش قابل توجه «جمعیت دارای درآمد بدون شغل» در کشور گفت: اگر فرض را بر درستی گزارش ارائه شده مرکز آمار ایران بگذاریم باید عرض کنم که این افراد کسانی هستند که با تلفن همراه در منزل خود کالایی را خریداری و بعد از اندکی آن را به فروش می رسانند.

وی افزود: این افراد عموما خود را بدون شغل اعلام می‌کنند، در نتیجه بدون این که نقشی در تولید داشته باشد، صاحب درآمدهای هنگفتی می‌شوند و این در حالی است که باید این درآمدها در راستای تجارت و جابه جایی کالا به دست آید. این کارشناس مسائل اقتصادی یادآور شد: از مصادیق دیگر این گونه افراد می توان به کسانی اشاره کرد که در بانک‌ها حساب داشته و از سودهای میلیونی آن بهره مند می‌شود، بنابراین نمی‌توان به آمار مرکز آمار استناد کرد، چون این افراد به خاطر نپرداختن مالیات، از گفتن درآمدهای خود در زمان سرشماری ممانعت می‌کنند.

برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» شنبه تا چهارشنبه ساعت۱۴:۳۰روی موج اف ام ردیف ۵/۱۰۳ مگاهرتز تقدیم مخاطبان رادیو گفت‌وگو می‌شود.

امتیاز شما