امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

سفری از دریاچه گهر و تنگه لیلی تا دستان هنرمند زنان لر

مشاهده ۴۳۰
۱۳۹۸/۰۸/۱۱- ۱۳:۲۴

برنامه «ایران» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، این هفته به دریاچه گهر و تنگه لیلی در شهرستان دورود سفر می‎کند، تا صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد را معرفی کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «ایران» برنامه‎ مستندی است که معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی شهرهای ایران را با هدف آشنایی دوباره‎ای با فرهنگ غنی کشورمان موضوع کار خود قرار داده است. «لیلی» تنگه‎ای است که به واسطه عبور رودخانه ماربره در شهر دورود در استان لرستان ایجاد شده است. این منطقه طبیعی چندین عنصر از طبیعت را ترکیب کرده است. مقصد دوم برنامه «ایران» در سفرتازه اش دریاچه‎ای به نام «گهر» است که دارای یک محیط کوهستانی بی‎نظیر و منطقه‎ای با ژئومورفولوژی فوق‌العاده است و یکی از مکان‌های دیدنی استان لرستان محسوب می‌شود.
شیما کاظمی‌گزارشگر این دو سفر زیبا در برنامه «ایران» است. در ادامه علی چیت‎سازیان؛ گزارشگر برنامه «ایران»، صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد را به مخاطبان معرفی می‌کند.
استان کهگیلویه‎وبویراحمد از نظر صنایع دستی و کالاهای تولیدی از ثروتمندترین کشورهای ایران است. بیشتر این محصولات در چادرهای سنتی خود به‎دست عشایر تولید می‌شوند. صنعتگران این استان اکثرا زن هستند و نقش مهمی در حفظ هنرهای سنتی و گروهی قوم لر در استان کهگیلویه‎وبویراحمد برعهده دارند. برنامه «ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی روزهای یکشنبه، ساعت 7:30 به وقت تهران روی آنتن می‎رود و در ساعات 12:30 و 16:30 همان روز بازپخش می‎شود.

امتیاز شما