امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

از بازار تزارها تا المپیک در افق

مشاهده ۳۸۹
۱۳۹۸/۰۸/۱۴- ۰۷:۲۴

مستندهای «بازارتزارها»، «بدون مرزعشق»، «حریم امن»، «سفرنامه»، «سیم آخر»، «قهرمانان» و «قیام‌الله» امروز در روال پخش برنامه های مستند این شبکه روی آنتن می‌روند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،شبکه افق امروز سه شنبه 14آبان مستندهای ذیل را روی آنتن می‌برد:

بازارتزارها و تجار ایرانی

روسیه کشور پهناور ی است که بازاری گسترده دارد و حضور تاجران و فعالان اقتصادی ایرانی، می‎تواند با توجه به روابط سیاسی و فرهنگی موجود، زمینه ساز تحول اقتصادی در ایران باشد.
مستند «بازار تزارها» روایتی از وضعیت بازار روسیه و حضور ایران در این بازار است؛ در بخش‎های مختلف این مستند با فعالان اقتصادی ایرانی و روسی گفت‌وگو می‎شود و آن‎ها از پتانسیل‎های نهفته‎ای می‌گویند که در این حوزه وجود دارد.
«بازار تزارها» از مجموعه مستندهای «ثریا»، سه‎شنبه 14 آبان ،ساعت 22 و تکرار آن ساعت 15:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
روایت فرار داعشی‌ها در مستند «بدون مرز عشق»
گروه‌های مبارز و مسلح در عراق زمانی شکل گرفتند که ارتش آمریکا از زمین و هوا به این کشور حمله کرد تا به بهانه آزادی ملت عراق از دست رژیم بعث، سال‎ها در این کشور بماند و خود به حکومتی ظالم تر تبدیل شود. این گروه‌ها هرچند در آغاز چندان ماهیت خود را آشکار نمی‌کردند و بیشتر فعالیتشان مخفیانه بود اما با روی کار آمدن دولت جدید و سپس ظهور گروه‌های تکفیری و ورود داعش از سوریه به عراق، اقدامات گسترده‎ای علیه مواضع تروریست ها انجام دادند و به موازات آن، شهرت و محبوبیت آن‎ها نیز بیشتر شد. مجموعه مستند «بدون مرز، عشق» به یکی از همین گروه‌ها یعنی گردان سیدالشهدا(ع) می‌پردازد؛ دومین قسمت از این مستند در همراهی با ابوزینب مسئول عملیات گردان سیدالشهدا(علیه السلام)، در منطقه سامرا، ایمان و ارادت او به آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را به نمایش درمی‎آورد. همچنین گزارشی از دو عملیات پاکسازی منطقه بنات الحسن و نهرالرصاصی، از نیروهای داعش ارائه می‎شود. تصاویر مستند و مصاحبه با دبیرکل، فرمانده میدانی و مسئول مخابرات گردان سیدالشهدا(ع) بخش هایی از این مجموعه مستند هستند. دومین قسمت مستند «بدون مرز، عشق» سه‎شنبه 14 آبان ساعت 23 از شبکه افق به نمایش درمی‎آید. تکرار این مستند را می‎توانید روز بعد ساعت 14:30 از همین شبکه ببینید.
حریم امن در سایه ولایت
بعد از حمله آمریکا به عراق و اشغال این کشور، وضعیت امنیتی عراقی‌ها رو به زوال رفت، برخی گمان می‌کردند با سقوط صدام، مردم عراق از وضعیت بهتری برخوردار خواهند بود ولی اشغال این کشور به‎دست ایالات متحده، نشان داد آمریکایی‌ها نه تنها به دنبال تامین امنیت و آرامش دیگر کشورها نیستند بلکه حتی با بدتر کردن اوضاع، تداوم حضور خود را توجیه می‎کنند. با همه این احوال، مردم عراق با فرمان مرجعیت شیعه و الگوبرداری از بسیج مردمی در ایران، توانستند بسیج مردمی خود را شکل دهند و امنیت را تا حدود زیادی به کشورشان بازگردانند، آن هم در شرایطی که داعش و دیگر گروه‌های تکفیری، سعی در برهم زدن آرامش و امنیت عراق دارند. مستند «حریم امن» درباره عراق امروز است، عراقی که با وجود گروه‌های تروریستی، دارای شهرهای مذهبی امن برای زیارت شیعیان از اقصی نقاط جهان است. گروهی از زوار ایرانی به همراه حجت‎الاسلام‎والمسلمین آقاتهرانی رهسپار عراق شده‎اند و به شهرهای مختلف این کشور می‎روند، در جریان این سفر زیارتی، به مقوله امنیت این شهرها نیز توجه می‎شود. این مستند برای پخش از شبکه افق، سه‎شنبه 14 آبان، ساعت 19، در نظر گرفته شده است و تکرار آن هم ساعت 24 روی آنتن می‎رود.
سفرنامه‎ای برای رسیدن به کوی دوست
ضریح جدید حرم امامین عسکریین، در شهر قم ساخته و بعد از چند سال به شهر سامرا ارسال شد. عملیات ساخت و ارسال این ضریح به عراق و سپس نصب آن در حرم مطهر در سال 1395 انجام شد و مستند «سفرنامه» درخصوص این کار ساخته شده است. در این فیلم شاهد مراحل مختلف ساخت، انتقال و نصب ضریح در شهر سامرا هستیم. گفت‎وگو با استادکاران و تکنسین‌های مختلف ساخت ضریح، دیگر بخش این مستند را تشکیل می‎دهد. «سفرنامه» کاری از محمد حسین زینلی، سه‎شنبه 14 آبان ساعت 20 و تکرار آن ساعت 10:30 روز بعد روی آنتن شبکه افق می‎رود.
وقتی تخریب چی‌ها به «سیم آخر» می‎زنند
«سیم آخر» مجموعه‌ای مستند به تهیه‌کنندگی احسان فولادی‌فر است که در هر قسمت به یکی از مشاغل سخت در جامعه می‌پردازد. در دومین قسمت فصل جدید این مجموعه، به فعالیت تخریب چی‌ها پرداخته شده است. این افراد از خاطرات تلخ و شیرین کارشان می‌گویند و همچنین سختی‌هایی که شاید با دیدن و شنیدن آن‎ها، خیلی از اشخاص از وارد شدن به چنین شغلی اجتناب کنند. این مستند را می‎توانید، سه‎شنبه 14 آبان ساعت 21، از شبکه افق تماشا کنید. تکرار «سیم آخر» هم روز بعد ساعت‎های 8 و 13:30 روی آنتن می‎رود.
داستان فداکاری قهرمان بوکس ایران در شبکه افق
«قهرمانان» روایتی از زندگی و فعالیت‎های ورزشی قهرمانان المپیک است که در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی حاضر به مسابقه نشدند. بیوگرافی قهرمانان المپیک در رشته‌های مختلف و تلاش آنان از کودکی تا به امروز، موضوع اصلی این مجموعه است. در پنجمین قسمت، با سعید نوروزی قهرمان بوکس کشورمان گفت‎وگو شده است. پناه بر خدا رضایی تهیه کننده و کارگردان مجموعه «قهرمانان» است که پنجمین قسمت آن را می‎توانید سه‎شنبه 14 آبان ساعت 17 از شبکه افق تماشا کنید. تکرار این مستند برای پخش در ساعت 5 روز بعد در نظر گرفته شده است.
«قیام‎الله» در تار و پود زندگی
مجموعه مستند«قیام‎الله» درباره کسانی است که منویات رهبر معظم انقلاب را بر لزوم داشتن اقتصاد مقاومتی عملی کرده‎اند. در قسمتی  از این مجموعه که سه شنبه این هفته با عنوان «تار و بود زندگی» روی آنتن می‎رود، کارآفرینی در کاشان از طریق برپا کردن دارهای قالی بررسی می‎شود. محمد تقی یازرلو کارگردانی این قسمت «قیام‎الله» را بر عهده داشته است؛ مستندی که سه‎شنبه 14 آبان، ساعت 19:30 و تکرار آن ساعت 16:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

امتیاز شما