امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

سوگواری رادیو ایران در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)

مشاهده ۱۴۷
۱۳۹۸/۰۸/۱۴- ۱۱:۲۹

رادیو ایران همزمان با فرارسیدن شهادت امام حسن عسکری(ع)، ویژه برنامه‌های «عشق نام دیگر توست»، «ماه سامرا»، «دور عاشقان»، «جای تو خالی»،«حرفی از نام تو» و «نوبت نوا» را تقدیم شنوندگان می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه «عشق نام دیگر توست» به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع)، تفسیر آیه 63 سوره فرقان «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا»(و بندگان خاص خدای رحمان آنان هستند که بر روی زمین به تواضع و فروتنی راه روند و هرگاه مردم جاهل به آنها خطاب و عتابی کنند با سلامت نفس و زبان خوش جواب دهند) را بیان می‌کند. «عشق نام دیگر توست» با اجرای مهدی طهماسبی و نسیم رفیعی و کارشناسی مهدی رستمی و گزارشگری تینا میرکریمی‌ و تهیه‌کنندگی حسین معصومی سه‌شنبه 14 آبان ساعت 17:30 از رادیو ایران پخش می‌شود.

برنامه «ماه سامرا» با حضور حجت الاسلام علی سرلک به موضوع نهادینه کردن نماز برای کودکان می‌پردازد. این برنامه 14آبان ساعت 20 با اجرای حسن همایی از رادیو ایران شنیده می‌شود.

«دور عاشقان» ویژه برنامه دیگری است که در سه بخش (بخشندگی و کمک به مردم، رفع نیازها و گرفتاری‌های مهم و اهمیت و پاسداشت نماز) صفات بارز حضرت امام حسن عسکری(ع) را بررسی می‌کند. «دور عاشقان» به تهیه کنندگی حسین معصومی و با اجرای حسن همایی و کارشناسی حجت‌الاسلام احمد صادقی و گزارش‌های مهدیه پهلوانی 14 آبان بعد از خبر ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

«جای تو خالی» ویژه برنامه شهادت امام حسن عسکری(ع) است که چهارشنبه 15 آبان با موضوع وصیت آن حضرت به مسلمانان و توصیه‌های ایشان به مسائل اخلاقی و دینی و اعتقادی با حضور حجت الاسلام آتشکار و حجت الاسلام جواد شریفی شنوندگان را همراهی می‌کند. این برنامه به تهیه‌کنندگی عبدالله علایی و اجرای مهدی طهماسبی ساعت 9:30 از رادیو ایران تقدیم مخاطبان می‌شود.

همچنین برنامه«حرفی از نام تو» 15 آبان با موضوع نگاهی به شرایط زندگی امام حسن عسکری(ع) و توصیه‌های اخلاقی ایشان با حضور حجت الاسلام علی آقا بابا ، به تهیه‌کنندگی عبدالله علایی و با اجرای حمیدرضا رضایی ساعت 12:40 از رادیو ایران روی آنتن می‌رود.

گفتنی است «نوبت نوا» ویژه برنامه دیگری است که 15 آبان ساعت 15:30 موسیقی‌های مناسبتی این روز را پخش می‌کند.

امتیاز شما