امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
با مستند جدید پرس تی وی؛
با مستند جدید پرس تی وی؛

عکاس پرواز تاریخی پاریس به تهران امام خمینی از خاطراتش می‌گوید

مشاهده ۴۴۰
۱۳۹۸/۰۸/۱۴- ۱۴:۲۳
تعداد بازدید:440

مستند «از ایفل تا آزادی» با هدف مرور حوادث انقلاب اسلامی ایران از نگاه عکاس فرانسوی در شبکه پرس تی وی تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند به تهیه‎کنندگی امیر فکری و کارگردانی اسلام فتحی، طی همراهی با «میشل ستبون» عکاس فرانسوی به مرور خاطرات وی از حضورش در ایران و ثبت وقایع پیرامون پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد. وی که از اوایل شروع انقلاب در ایران به پوشش تظاهرات در تهران و قم پرداخته و تا قائله کردستان حدود سی هزار عکس سیاه و سفید و رنگی تهیه کرده است در این مستند به بیان خاطرات خود از همراهی امام خمینی (ره) از نوفل لوشاتو تا هنگام ورود به ایران در بهمن ماه سال 57 می‎پردازد.
مستند «از ایفل تا آزادی» که خاطرات عکاس خبری دیروز و عکاس هنری امروز را در دوران انقلاب اسلامی، به نمایش می‎گذارد، در تهران، قم، پاریس و نوفل لوشاتو تولید می‌شود که تصویربرداری بخش فرانسه آن به پایان رسیده و تولید بخش‎های مربوط به ایران به زودی با حضور میشل ستبون در تهران و قم آغاز می‎شود. وی در ایران به سراغ محل هایی که در دوران انقلاب از آن عکس گرفته می‎رود و یاد و خاطره آن لحظه‌ها را همراه با عکس های آن زمان روایت می‌کند.
علیرضا سلیمانی زاده (محقق و نویسنده)، حمیدرضا مرادی (مدیر تولید) و یونس خلاش و رضا فتحی (تصویربرداران فرانسه) از دیگر عوامل تهیه و تولید این مستند هستند.

امتیاز شما