امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
رئیس رسانه ملی در دیدار رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد:
رئیس رسانه ملی در دیدار رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد:

آثار و برکات وقف را باید هنرمندانه به مردم نشان داد

مشاهده ۷۱۴
۱۳۹۸/۰۸/۱۴- ۲۰:۳۲
تعداد بازدید:714

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه وقف ارزش سایه و نیاز پنهانی است که اگر به خوبی به آن پرداخته شود در جامعه گسترش می‌یابد گفت: روی این مقوله باید هنرمندانه کار کرد و آثار و برکات این ارزش را هنرمندانه به مردم نشان داد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در دیدار رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: رسانه ملی آماده است تا با تمام توان برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در سطح ملی و فراملی برنامه‌سازی کند.

رئیس رسانه ملی در این دیدار با بیان اینکه سازمان صداوسیما علاقه‌مند به همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه برای ترویج این سنت حسنه است گفت: مهم‌ترین کاری که رسانه ملی می‌تواند در این زمینه انجام دهد کمک به گسترش فرهنگ وقف است که می‌توان در قالب‌های مختلف با ساختارهایی متنوع به این مهم پرداخت. رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اهمیت راهنمایی به مردم در این زمینه گفت: رسانه ملی به کمک کارشناسان سازمان اوقاف می‌تواند زمینه ارائه راهنمایی‌های لازم به مردم در خصوص وقف را فراهم کند.

دکتر علی عسکری تأکید کرد: برنامه‌هایی که در این زمینه ساخته می‌شوند باید برنامه‌هایی خلاقانه باشند تا مردم را به این امر خیر ترغیب کند. وی در خصوص بقاع متبرکه و آثار آن روی مردم گفت: هر کدام از این بقاع متبرکه کانونی فرهنگی برای پالایش روح است و از این رو باید برای معرفی و برکات این اماکن تلاش کرد. وی با اشاره به نقش رسانه ملی در معرفی خدمات بخش‌های مختلف نظام گفت: همانطور که رسانه ملی در ارائه تصویر نهادهای مختلف کشور به مردم و خدمات آن‌ها موفق عمل کرده است در زمینه معرفی بقاع متبرکه هم می‌تواند موثر باشد و اگر کارشناسان مربوط راهی برای معرفی هرچه بهتر این بقاع بیابند رسانه ملی نیز از هیچ تلاشی برای آشنایی مردم با آن‌ها فروگذار نخواهد کرد.

دکتر علی عسکری سنت حسنه وقف را امری فطری دانست و گفت: انسان‌ها دوست دارند از خود امر خیری برجای گذارند تا ثوابشان ماندگار شود .

 

قدردانی از رسانه ملی برای پوشش برنامه‌های دهه وقف

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست با بیان اینکه فرهنگ وقف در طول تاریخ به عنوان فرهنگی ایرانی اسلامی در بین مردم رواج داشته است گفت: در تاریخ ما از دیرباز تا کنون وقف‌های عظیمی ثبت شده است که شامل موضوعات مختلفی از جمله وقف مراکز آموزشی از مدرسه تا دانشگاه و حوزه و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تا اماکن مذهبی و فرهنگی و... می‌شود. وی از ایجاد 107 موکب در راهپیمایی اربعین امسال به عنوان یکی از آخرین نمونه‌های وقف یاد کرد که  امکان پذیرایی از هزاران زائر اربعین را فراهم کرد و گفت: در سال جدید 700 وقف جدید داشتیم که نشان از اهتمام مردم به این امر حسنه دارد.  رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از رویکرد این سازمان در سال حمایت از تولید ملی سخن گفت و افزود: تلاش کردیم امور خیریه و اوقاف امسال به سمت رفاه عمومی و مسائلی که در تولید ملی نقش ایفا می‌کنند پیش رود.

حجت‌الاسلام خاموشی با قدردانی از رسانه ملی و تلاش آن برای پوشش برنامه‌های دهه وقف و ارائه گزارش‌های متنوع از نمایشگاه وقف گفت: هم رادیو و هم تلویزیون در این دهه به خوبی به تبیین فعالیت‌های این سازمان پرداختند که از آن قدردانی می‌کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از دکتر علی عسکری درخواست کرد در برنامه‌ها، میزگردهایی برای کارشناسی مباحث علمی در زمینه وقف و موضوعاتی نظیر وقف مشارکتی و وقف پول ایجاد شود تا جریان وقف برای کمک به مردم شتاب بیشتری بگیرد.

آمادگی رسانه ملی برای برنامه‌سازی در زمینه وقف

 شهریاری معاون سرمایه انسانی و منابع مالی رسانه ملی از اهمیت تبلیغ برای وقف و آشنایی مردم در این زمینه سخن گفت و از آمادگی رسانه ملی برای تبلیغ این امر خبر داد.

حسین رضی معاون پژوهش برنامه‌ریزی و نظارت نیز از لزوم ترویج فرهنگ وقف و برنامه سازی برای تحقق این امر یاد کرد و گفت: وقف فرهنگی نیز یکی از شاخه‌های وقف است که باید متناسب با اوضاع روز در بسترهای جدیدی چون فضای مجازی روی آن کار کرد.

پیمان جبلی معاون برون مرزی رسانه ملی نیز جاری بودن  فرهنگ وقف به عنوان خصلت والای اجتماعی را قابل ارائه به تمام دنیا دانست و از تولید برنامه‌هایی در این زمینه در شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی وی یاد کرد. وی گفت: مسابقات مفازا از تولیدات مشترک سازمان صدا و سیما و سازمان اوقاف است که در شبکه الکوثر تولید می‌شود و مسابقه بین‌المللی قرآن کریم به صورت غیرحضوری با حضور قاریان مختلف از سراسر جهان است.

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی نیز با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ وقف در کشور گفت:  معاونت صدا در زمینه ترویج این امر برنامه‌های متعددی تولید کرده اما همچنان خلاءبرنامه‌هایی با قالب نمایش و مستندگزارشی از داستان‌های واقعی احساس می‌شود که سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند با در اختیار گذاشتن این داستان‌ها به تولید نمایش هایی که موضوعشان وقف یا افرادی که وقف می‌کنند  و مستند گزارشی‌هایی با این مضامین کمک کند. مجید زین العابدین مدیر شبکه یک سیما نیز به نمایندگی از معاون سیما وقف و واقفان را از سرمایه‌های اجتماعی برشمرد که باید برای معرفی آ‌نها تلاش کرد. وی پیشنهاد داد برای ترویج این سنت حسنه قالب‌های دیگر برنامه‌سازی نظیر سریال‌ها نیز مورد توجه قرار گیرند و هر سال یک یا دو سریال با موضوع وقف روی آنتن داشته باشیم.

محمدرضا چپریان قائم مقام معاون سیاسی نیز از آمادگی این معاونت برای همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه در دو زمینه تشویق مردم به سنت حسنه وقف و معرفی چهره‌های روحانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند خبر داد.

معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست خواستار ایجاد کارگروهی برای تعامل بیشتر با رسانه ملی و همفکری در زمینه برنامه سازی با موضوع وقف شدند و از برنامه «در امتداد فلق» به عنوان یکی از نمونه‌های موفق این تعامل یاد کردند که به مدد همکاری شبکه یک رسانه ملی با این سازمان تولید و مورد توجه مردم قرار گرفته است.

امتیاز شما