امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

پخش مستند برادران در هفته وحدت

مشاهده ۳۷۰
۱۳۹۸/۰۸/۱۹- ۱۱:۵۷

اولین قسمت مجموعه مستند «برادران» کاری از گروه سیاسی شبکه پنج سیماست که در هفته وحدت از یکشنبه 19 آبان، روی آنتن می‎رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اسماعیل حاج حیدری تهیه‎کننده مستند «برادران» با بیان این مطلب گفت: این مستند در 7 قسمت 30 دقیقه‎ای تهیه و تولید شده است. این مجموعه در استان‎های گلستان، کردستان و سیستان و بلوچستان تصویربرداری شده است. وی ادامه داد: در این مستند روایتی از کسب و کار، آداب و رسوم و معیشت برادران اهل سنت، محبت او به اهل بیت، خدماتشان به نظام و همچنین خدماتی که نظام به برادران اهل سنت ارائه داده است، نمایش داده می‌شود.
حاج حیدری توضیح داد: مستند «برادران» به زندگی اجتماعی 7 شخصیت از مردم عادی اهل سنت همچون کشاورز، آشپز، نوازنده، تاجر، روحانی، خبرنگار و.... پرداخته است.
تهیه‎کننده مستند «برادران» یاد آور شد: در این مجموعه موضوعاتی همچون کار آفرینی، حوزه‌های علمیه، نماز جمعه، قبرستان، مساجد و امامزاده‌ها، شعرا و نوازندگان، مدیران و کارمندان اهل سنت، خانواده شهداء و جانبازان، بانوان و غذاهای محلی، بازی‌های بومی محلی، صنایع دستی و البسه سنتی در استان‎های مختلف اهل سنت بررسی می‎شود.

در این برنامه از مشاوره و کارشناسی مجموعه‌هایی همچون مجمع تقریب مذاهب اسلامی، دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌های اهل سنت، بسیج هنرمندان کشور، شورای نمایندگان ولی‎فقیه در مناطق قومی، اتحادیه بین‎المللی امت واحده، اداره کل فرق، ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی‌کشور، مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) و ... بهره گرفته‎ایم.
مشاور هنری مستند «برادران» علی‎اصغر داوودآبادی، سرپرست تحقیق آن دکتر صفاتاج است و مشاوران مذهبی‎اش حجت‎الاسلام سید حامد علم‎الهدی، حجت‌الاسلام مجیدرضا فولادی، حجت‌الاسلام محمدرضا رنجبر، علیرضا کمیلی هستند.
مستند «برادران» از یکشنبه 19 آ بان در 7 قسمت هر شب ساعت 21:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. تکرار این برنامه روز بعد در ساعت 15:30 و 3:30 بامداد روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما