امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تدارک ویژه صداوسیمای گلستان در هفته وحدت

مشاهده ۲۸۹
۱۳۹۸/۰۸/۲۰- ۱۱:۰۱

مدیرکل صداوسیما عملکرد حوزه‌های سیما، صدا، برون‎مرزی، خبر و فضای مجازی مرکز گلستان را به‎منظور گرامیداشت سالروز ولادت رسول مهر و رحمت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع) با هدف تکریم و ترویج فرهنگ وحدت شیعه و سنی تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، منتظر حجت در جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های هفته وحدت که با حضور معاونان صداوسیمای استان برگزار شد، افزود: حوزه‌های مختلف این مرکز بر اساس برنامه‎ریزی‌های قبلی، با تشکیل چندین گروه برنامه‎ساز رادیویی و تلویزیونی و گروه‌های خبری در گرگان و دیگر شهرستان‎ها هم‎زمان با میلاد مسعود پیام‎آور وحی حضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) ویژه برنامه‌های شاد و متنوعی را برای مردم همیشه همراه گستان تدارک دیده است.
وی در ادامه افزود: معاونت سیما نیز با ویژه برنامه «اینجا ایران» کاری مشترک با شبکه شما 5 شب به مدت 55 دقیقه به تهیه‎کنندگی و کارگردانی محمد مهدی ناصری، میهمان خانه‌های گرم مردم ایران در این ایام می‎شود؛ این ویژه برنامه هم‎زمان با آغاز هفته وحدت هر شب از ساعت 22 از شبکه گلستان روی آنتن می‎رود، گزارش جشن‌های مردمی، دعوت از کارشناسان اهل سنت و شیعه، حضور شعرای استان، اجرای موسیقی زنده، گزارش مردمی، اجرای نمایش طنز با بازیکنان طنز استان، معرفی کارآفرینان، ورزشکاران، هنرمندان صنایع دستی و مفاخر علمی استان و ... از آیتم‎های ویژه برنامه اینجا ایران است و اجرای این برنامه را وحید حسین‎زاده و محمد قربانی برعهده دارند.
همچنین سیمای گلستان با ویژه برنامه «اولکام»، با پرداختن به جشن‌ها و مراسمات آیینی این ایام از مردم سراسر استان اهل سنت و شیعه، سخنرانی، تواشیح و ...با اجرای زلیخا کر، تهیه‎کنندگی و کارگردانی و گزارشگری جبار قلی سقلی در دو قسمت 30 دقیقه‎ای ساعت 16:10 از شبکه گلستان پخش می‌شود.
مدیرکل صداوسیما از پخش 4 مستند؛ «در مکتب مصطفی» به تهیه‎کنندگی مهدی ناظریان، «برادری» به تهیه‎کنندگی حمیدرضا دنکوب به ترتیب هر کدام به مدت 30 دقیقه و مستند «آق آش» به تهیه‎کنندگی جبار قلی سقلی به مدت 40 دقیقه و «روایت رهبری» به تهیه‎کنندگی عباس بهرامی‌به مدت 45 دقیقه در این ایام خبر داد.
منتظر حجت به تشریح برنامه‌های شبکه استانی صدای گلستان  و رادیو ترکمنی و برون‎مرزی پرداخت و اظهار داشت: ویژه برنامه «اندیشه‌های ناب» با اشاره به وحدت در اشعار مختومقلی فراغی از 19 آبان به مدت 6 برنامه 30 دقیقه‎ای به تهیه‎کنندگی علی نصرالله‎پور  ساعت 15:30 روی آنتن می‎رود.
مستند «آق آش» ویژه میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) به تهیه‎کنندگی سونیا سعادت‎فر به مدت 30 دقیقه، ساعت 15 روز پنجشنبه 23 آبان ویژه زندگی پیامبر در 63 سالگی تقدیم شنوندگان همیشه همراه گلستانی می‌شود.
ویژه برنامه «عطر وحدت» به تهیه‎کنندگی رابعه اخلومدی به مدت 30 دقیقه روز میلاد ساعت 12 در خصوص وحدت روی آنتن می‎رود.
مستند «وحدت برلشیک آوازی (هم صدایی)» که به مدت 30 دقیقه روز میلاد (24 آبان) ساعت 15 به تهیه‎کنندگی لطیفه دوجی پخش می‌شود. برنامه‌های «سایرایاراولکام»، «چشمه ایمان» و «خانه و خانواده» را از برنامه‌های رادیو ترکمنی و برون‎مرزی این مرکز برشمرد که ویژه این ایام برای شنوندگان رادیو برون مرزی پخش می‌شوند. «سایرایاراولکام» ویژه برنامه هفته وحدت رادیو ترکمنی و برون‎مرزی گلستان است که به‎صورت زنده ویژه این ایام هر روز از ساعت 15 به مدت 120 دقیقه با آیتم‎هایی از جمله کلام رهبری، ارتباط زنده با ائمه جمعه اهل سنت، گزارش مردمی، تواشیح، کارشناس مذهبی و پخش جشن‌های مردمی در داخل استان و ... به تهیه‎کنندگی لطیفه دوجی، احمد قرنجیک و عبدالطیف گرکز روی آنتن می‌برد.
«چشمه ایمان» ویژه برنامه هفته وحدت و میلاد خاتم‎الانبیاء محمد مصطفی (ص) از رادیو ترکمنی و برون‎مرزی به مدت 4 روز ساعت 20:35 تا 21 و ویژه برنامه «خانه و خانواده» را به مدت 3 روز به تهیه‎کنندگی لطیفه دوجی به مدت 15 دقیقه با هدف بیان اهمیت وحدت و یکدلی در خانواده و جامعه و ... پخش می‌کند.
مدیرکل صداوسیما همچنین به ویژه برنامه‌های «معاونت خبر» اشاره کرد و اذعان داشت : حوزه معاونت خبر این مرکز هم به پوشش کلیه رویدادهای این هفته در سطح استان، تولید و پخش 5 گزارش خبری با موضوع تحکیم وحدت شیعه و سنی، گفت‎وگوی ویژه خبری با حضور  یکی از علمای شیعه و سنی به مدت 25 دقیقه از اهم فعالیت‎های این حوزه در این ایام است.
منتظر حجت در پایان با اشاره به نقش، اهمیت و تاثیرگذاری فضای مجازی در افکارسنجی و جهت‌دهی و مهندسی افکار عمومی افزود: معاونت فضای مجازی مرکز همراه با دیگر معاونت‎های مرکز نیز در خصوص این هفته به بارگذاری برنامه‌های مختلفی اهم از 4 اینفوگرافیک، 8 عکس نوشت، 6 کلیپ و نماهنگ، 4 موشن گرافیک، 4 پوستر، پویش ویژه #هفته وحدت و ...از واحدهای صدا، سیما و خبر به رسالت خود در کنار دیگر معاونت ها عمل می‎کند.

امتیاز شما