امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

جشن بزرگ هفته وحدت در آذربایجان شرقی

مشاهده ۳۱۵
۱۳۹۸/۰۸/۲۰- ۱۲:۲۷

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در فرخنده میلاد پیامبر رحمت و فخر آفرینش و امام جعفرصادق علیه السلام برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت های صدا، سیما و رادیو برون‎مرزی شبکه سهند به مناسبت میلاد پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) همچنین ششمین اختر تابناک آسمان امامت در ایام هفته وحدت برنامه‌های شاد و مفرحی تدارک دیده است.

معاونت سیما در این هفته در برنامه‌های «سحرلر»، «خانواده»، «تبریزیم» و «گئجه‎لر» به صورت ویژه به میلاد مسعود نبی مکرم اسلام می‎پردازد. دعوت از کارشناسان حوزوی و دانشگاهی و بررسی اوضاع منطقه حجاز در عصر جاهلیت و پس از میلاد پیامبر اسلام، بررسی وضعیت مسلمانان و جامعه در زمان امامت ششمین پیشوای مسلمین و نقش آن حضرت در پرورش شاگردان بی‎نظیر و تاسیس شیعه اثنی عشری، دعوت از گروه‌های موسیقی محلی و بومی و اجرای زنده در برنامه‌ها، پخش کلیپ‎ها و وله‌های متنوع، پخش گزارش‎های مردمی و انتقال حال و هوای مردم در روزهای جشن و شادی به بیننده‌ها و پوشش مراسم‎ها و جشن‌های مربوط به این هفته در سطح شهر از اهم آیتم‎های برنامه‌های تدارک دیده شده در سیمای سهند شمرده می‌شود.

صدای مرکز آذربایجان شرقی هم علاوه بر پرداختن به موضوع هفته وحدت در برنامه‌های «یک پیام یک ترانه»، «خانواده»، «دعوت»، «دانیشیق»، «آخشاملار»، «یاشاسین جوانلیق»، «یاشیلیق»، «صدای ورزش»، «کندیمیز» و «سحرلر»، جمعه 24 آبان، از ساعت 10 صبح به مدت 180 دقیقه با ویژه برنامه «رحمت گونشی» میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) را با پخش آیتم‎های متنوع تقدیم شنوندگان می‎کند.

رادیو مرکز آذربایجان شرقی همچنین با پخش ویژه برنامه‌های «امت واحده» و «عقیق» اجرای برنامه مشترکی را با مرکز مهاباد در روز فرخنده میلاد پیامبر رحمت و امام جعفرصادق (ع) خواهد داشت.

رادیو شهر مراغه نیز در برنامه‌های «سحر گوروشی»، «آخشاملار» و ویژه برنامه «رحمت قاپیسی» روز میلاد پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)‌ را جشن می‎گیرد.

رادیو برون‎مرزی تبریز هم در هفته وحدت با برنامه‌های متنوع و رنگارنگ در خدمت مخاطبان آذری زبان خود در آن سوی مرزهای میهن اسلامی­مان است. برنامه‌های «سلام دینله ییجی»، «شناور»، «چراغ»، «سوزلو ساز»، «نمایش رادیویی»، «سیزه سلام»، «پنجره»، «سخنرانی»، «مشکات»، «بخش خبری»، «بلاغت یولو»، «اسلام غنچه‎لری» و «ایلن سنه چای دئمیشم»، «قرآن ناغیللاری»، «ادبی ارثمیز»، «عائله» و «آموزش زبان فارسی» از جمله تمهیدات رادیو برون‎مرزی در ایام هفته وحدت است که در آن‎ها به ابعاد مختلف زندگی حضرت پیامبر از ولادت تا نوجوانی، جوانی  بعثت تا پایان عمر مبارکشان پرداخته می‌شود.

امتیاز شما