امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

نگاهی به «جایزه مصطفی» در شبکه پرس تی وی

مشاهده ۳۴۲
۱۳۹۸/۰۸/۲۰- ۱۴:۱۱

برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) شبکه پرس تی وی به بررسی جایزه مصطفی که هر 2 سال یک بار در زمینه‌های علمی جهان اسلام برگزار می‌شود، می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه ضمن مروری بر پیشینه این جایزه که محور اصلی آن شناسایی و معرفی برترین‌های علم و فناوری جهان اسلام است، وضعیت کلی علمی جهان اسلام را به بحث و بررسی می‎گذارد. افزایش سطح همکاری و هم‎افزایی در حوزه علوم و فناوری در سطح کشورهای اسلامی‌ با تاکید بر فناوری پیشرفته، رقابت در حوزه‌های علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری زیستی و علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات و بنیان نهادن این جایزه به ابتکار ایران از جمله محورهای این برنامه به شمار می‎رود. در این برنامه همچنین با اشاره به تحریم‎های آمریکا علیه ایران و ایجاد ممانعت در حوزه‌هایی مانند دسترسی به تجهیزات تحقیقاتی، ارتباط میان دانشگاه‎های ایران و آمریکا و حتی سایر نقاط جهان، عدم صدور ویزای تحصیلی و تحقیقاتی برای ایرانیان و دسترسی به سایت‎های اینترنتی علمی و آموزشی بحث و گفت‎وگو درخصوص موفقیت‎های علمی ایران باوجود تحریم‎ها صورت می‎گیرد. در این زمینه افزایش جمعیت تحصیل کرده ایران از 100 هزار نفر به دو میلیون نفر در سال 1385 و جایگاه علمی دانشمندان ایرانی دانش‎آموخته در ایران در سیر علمی جهان به بحث گذاشته می‎شود.
«ایران امروز» به تهیه‎کنندگی ساتراپ شحاعی و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 00:05 بامداد چهارشنبه 22 آبان از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 5، 12 و 17 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 7 و 20 و جمعه ساعت 16 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما