امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

گل آقا در «شاعر در آینه» رادیو فرهنگ

مشاهده ۸۲
۱۳۹۸/۰۸/۲۲- ۱۱:۲۲

آثار و اشعار  عمران صلاحی، شاعر و نویسنده و طنزپرداز، امشب چهارشنبه 22 آبان، در برنامه «شاعر در آینه»  رادیو فرهنگ بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ «شاعر در آینه» برنامه‌ای از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ است که امشب چهارشنبه 22 آبان، اندیشه و شعرعمران صلاحی شاعر، نویسنده، مترجم و طنزپرداز را بررسی می‌کند.

عمران صلاحی متولد ۱۰ اسفند ۱۳۲۵ است و در۱۱ مهر ۱۳۸۵ در گذشته است، وی از شاعرانی است که هم در شعر جدی و هم در عرصه‌ی طنز، نگاهی اجتماعی و انتقادی دارد و از هنرمندان صاحب سبک در این عرصه است. وی در کنار دانش وسیع از وضع و موقع طنزآمیز انسان، در شعرهای طنز خود به مضامین فلسفی، اجتماعی، تراژدی توجه داشت. از ویژگی‌های شعری عمران صلاحی می‌توان به سادگی در کلام، ایجاز، پرداختن به جزئیات در شعر، آوردن تعابیر نو و تصویرسازی روشن اشاره کرد.
عمران صلاحی، که چهار دهه فعالیت خود را در عرصه‌ شعر و نثر (داستان و فکاهه‌نویسی در مطبوعات)، ترجمه، پژوهش و حتی کاریکاتور در کارنامه خود دارد؛ در این میان، وی بیشتر به طنزپردازی شهرت دارد و جامعه‌ ادبی، او را با این عنوان می‌شناسند؛ در حالی که او، خود را در مرحله نخست، شاعر می‌دانست و سپس طنزپرداز. او در حوزه‌ شعر آثار درخشانی داشت که او را در زمره‌ شاعران برجسته‌ معاصر قرار می‌دهد.

«شاعر در آینه» به تهیه‎کنندگی مرتضی صداقت‌گو، گویندگی سکینه ارجمندی و به نویسندگی ضیاءالدین خالقی از ساعت 21 به مدت 45 دقیقه روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما