امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

سیره اهل بیت(ع) در مدیریت جامعه و اقناع افکار عمومی

مشاهده ۳۱۱
۱۳۹۸/۰۸/۲۷- ۱۵:۳۳

برنامه تلویزیونی «جهان آرا» با موضوع سیره اهل بیت(ع) در مدیریت جامعه و اقناع افکار عمومی، دوشنبه 27 آبان روی آنتن شبکه افق می‎رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه تلویزیونی «جهان آرا» دوشنبه شب 27 آبان با حضور حجت‎الاسلام حامد کاشانی از شبکه افق پخش می‌شود. موضوع این برنامه، سیره اهل بیت(ع) در مدیریت جامعه و اقناع افکار عمومی است. «جهان آرا» دوشنبه شب ساعت 22 به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت 17:30 روز بعد روی آنتن می‎رود.
کر کرمانشان در «آن سوی داستان»
برنامه تلویزیونی «آن سوی داستان» با محور معرفی کتاب های نوشته شده پیرامون دفاع مقدس روی آنتن شبکه افق می‎رود. در این برنامه کتاب هایی که معمولا تاریخ شفاهی، خاطره نگاری و یا مستند داستانی رزمندگان اسلام مد نظر قرار می‌گیرند. «آن سوی داستان» شامل چند بخش است که در بخش نخست، مجری برنامه با نویسنده و شخصیت های حقیقی یکی از کتاب ها به گفت وگو می نشیند؛ همچنین 40 نفر از حاضران در استودیو هر کدام یک جلد از کتاب مد نظر را از قبل دریافت و مطالعه کرده‎اند تا در فواصل برنامه، بخشی از آن را بخوانند و در ادامه از مهمان خواسته می‌شود بقیه آن را روایت کند. در دومین قسمت فصل جدید این برنامه، کتاب کر کرمانشان بررسی می‎شود. «آن سوی داستان» با تهیه کنندگی قاسم اورنگی، دوشنبه 27 آبان ساعت 18 از شبکه افق پخش می‌شود.
بررسی ارکان اعتقادات اسلامی در مستند «حقیقت»
توحید جوهره اسلام است؛ این لغت به معنای یکتایی خداوند بکار می رود ولی باید دید چرا برای کافران وجود خدا همیشه یک مسئله بوده است. برای کسانی که به خداوند ایمان دارند ماهیت اصلی او یک مسئله اساسی است و اینکه انسان و خدا چه ارتباطی با یکدیگر دارند. در حقیقت انسان‌های موحد نیز همواره به دنبال یافتن پاسخی برای این پرسش خود هستند که معنای دقیق یکتایی و توحید چیست. مجموعه مستند «حقیقت» به دنبال جواب دادن به اینگونه سوالات از طریق بررسی موضوعاتی همچون خلقت و آثار و نشانه‌های خداوند بر روی زمین است. همچنین با برخی کارشناسان دینی و مذهبی در این زمینه مصاحبه‌هایی صورت می‌گیرد. خدا و آفرینش، چه کسی جهان را مدیریت می‌کند، توحید در پرستش، خلقت انسان، مرگ و رستاخیز از جمله موضوعاتی هستند که در این مستند به آنها پرداخته شده است. محمد سعید بهمن پور نویسنده و مجری، مجید خبازان تهیه کننده و حمید خیرالدین کارگردان این مجموعه هستند. «حقیقت» هر روز ساعت 17 و تکرار آن ساعت 11:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
دوستی شیر ایرانی و «سیمرغ» در شبکه افق
مجموعه مستند «سیمرغ» با موضوع حمایت از کالای ایرانی و با محور فعالیت شرکت‎هایی که نقش مهمی در پیشرفت کشورمان داشته‎اند روی آنتن شبکه افق می‎رود.
در چهارمین قسمت این مجموعه که با عنوان «شیر ایرانی» پخش می‎شود، فعالیت شرکت شیرآلات کنترلی رستا بررسی می‎شود. این شرکت منابع انسانی خود را به عنوان با ارزش ترین دارایی و مفاد برای ایجاد یک محیط کاری مناسب به‎منظور بهینه‎سازی خلاقیت، بهره‎وری و اثربخشی همه کارکنان می‎داند و مدیرعامل آن هم در گفت‎وگو با مستندساز، از راهکارهایی که برای این منظور اندیشیده شده می‌گوید. در ادامه شاهد مشکلاتی هستیم که بر سر راه این شرکت وجود دارد از جمله خرید تجهیزات خارجی توسط سازمان‌های دولتی به جای حمایت از کالای ایرانی. محمد تقی رحمتی نویسنده و کارگردان مجموعه «سیمرغ» است که چهارمین قسمت آن را می توانید دوشنبه 27 آبان ساعت 21 و تکرار آن ساعت 13:30 روز بعد از شبکه افق تماشا کنید.
تلاش کارآفرینان ایرانی برای «قیام لله»
«قیام لله» مجموعه مستندی است درباره کسانی که پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم داشتن اقتصاد مقاومتی را عملی کرده‎اند. در قسمتی دیگر از این مجموعه که دوشنبه این هفته با عنوان «چهل و چهار» روی آنتن می‌رود، کارآفرینی‌های کوچک و شخصی در شهرستان‌ها بررسی می‎شود. امیر سبحان جعفری سعادتمندکارگردانی این قسمت «قیام لله» را بر عهده داشته است؛ مستندی که دوشنبه 27 آبان ساعت 16:30 و تکرار آن ساعت 7:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‎شود. ؟
معنای عشق در «گروهان وحدت»
در دوران جنگ هشت ساله تحمیلی، گروه‌های بسیاری از مردم داوطلبانه به جبهه‌ها شتافتند تا از کیان اسلام و مرزهای کشور دفاع کنند، مردان و زنانی که فارغ از دین و آیین و مذهب، در کنار هم بودند. مستند «گروهان وحدت» روایتی است از این همدلی و اتحاد که در قالب تحویل و تشییع پیکر 72 شهید دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه به این مسئله می‌پردازد. این شهدا از بین اهل سنت حوزه مقاومت بسیج سردار شهید عیسی بهرامی‌بوده اند. محراب بهرامی» تهیه کننده و کارگردان «گروهان وحدت» است که برای پخش از شبکه افق در روز دوشنبه 27 آبان ساعت 17:30 در نظر گرفته شده است. تکرار این مستند را می توانید روز بعد ساعت 9 از همین شبکه تماشا کنید.

امتیاز شما