امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

کوچک جنگلی به شبکه افق می‎آید

مشاهده ۱۷۰۳
۱۳۹۸/۰۹/۰۲- ۱۴:۵۳

سریال «کوچک جنگلی» روایتی از قیام جنگل علیه استعمار انگلیس، از شنبه دوم آذر، روی آنتن شبکه افق می‎رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بینندگان شبکه افق سیما می‎توانند از شنبه این هفته، سریال نوستالوژیک «کوچک جنگلی» را تماشا کنند. این مجموعه 9 قسمتی یکی از سریال های تلویزیون ایران در دهه 60 است که در ژانر تاریخی، حماسی و سیاسی به کارگردانی بهروز افخمی و با حضور جمع کثیری از هنرمندان ساخته شد. داستان «کوچک» جنگلی از آنجا شروع می‌شود که میرزا کوچک که تازه از تبعید بازگشته به همراه دوستش میرزا حسین کسمایی در رشت گردش می‌کند که در شهر متوجه دستگیری رضا آژان توسط روس‌ها می‌شود. رضا آژان ملتمسانه از میرزا تقاضای کمک می‌کند. غیرت میرزا به جوش می‌آید و به او کمک می‌کند. در این ماجرا پای میرزا تیر می‌خورد. میرزا و رضا آژان فرار می‌کنند و به خانه دکتر حشمت می‌روند و ... علیرضا مجلل در نقش میرزاکوچک خان، مهدی‌هاشمی، عباس امیری، فتحعلی اویسی، جهانگیر الماسی، داوود رشیدی، حسین محجوب، هوشگ توکلی، محمد مطیع، اسماعیل محرابی، حسین خانی بیک، صدرالدین حجازی، بهروز بقایی، جمشید گرگین، اکبر معززی، عنایت شفیعی، صادق هاتفی، پروانه معصومی و فرخ لقا هوشمند از دیگر بازیگران این سریال هستند. «کوچک جنگلی» شنبه تا چهارشنبه ساعت 23:30 از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت‎های 9:30 و 14:30 روز بعد روی آنتن می‎رود.
حمایت از کالای ایرانی «به توان داخل»
سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شد، یک نامگذاری مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی و با نگاهی به آینده‎ای روشن. مستند «به توان داخل» روایتی است از فعالیت‎ها و پژوهش‎های شرکت‎های دانش‎بنیان و پارک‎های علم و فناوری در استان یزد که مسیری دشوار را آغاز کرده‎اند و در این جاده پر پیچ‌وخم، موفقیت‎های بسیاری هم به دست آورده‎اند. در این مستند با کارآفرینان و مدیران این شرکت‎های دانش‎بنیان گفت‎وگو شده و آن‌ها از دستاوردها و البته مشکلات خود می‌گویند. علی نظری تهیه‎کننده و محمدباقر سلمانی کارگردان «به توان داخل» هستند که شنبه دوم آذر، ساعت 21 و تکرار آن ساعت 13:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
روایت‎های «خیرالنساء» از خاطرات جنگ
مستند «خیرالنساء» درباره بانویی روستایی است که در هنگامه جنگ تحمیلی، با همت و غیرت مثال زدنی در طول هشت سال جنگ تحمیلی خانه خود را در روستای صدخرو تبدیل به پایگاهی برای پشتیبانی جنگ کرده بود. او با تلاشی مثال زدنی، دیگر زنان روستا را هم مجاب کرده بود اقدام به پخت نان، تهیه مربا از میوه‌ها و محصولات بومی روستا،خیاطی و تهیه لباس برای رزمندگان کنند البته اقدامات خیرالنسا تنها به همین جا ختم نمی‌شود به طوری که در زمان جنگ تحمیلی، هم‎زمان پنج پسر و دامادش نیز در جبهه حضور داشتند. مصاحبه با شخصیت اصلی و چندین گفت‌وگو با دیگر زنان فعال این روستا در پشتبانی جنگ بخش‌های مختلف این مستند را تشکیل می‎دهند. «خیرالنساء» به کارگردانی علیرضا باغشنی، شنبه دوم آذر، ساعت 17:30 و تکرار آن ساعت 14 روز یکشنبه روی آنتن شبکه افق می‎رود.
داستان زندگی اولین شهید مدافع حرم ارتشی
مستند «مأموریت 2257» در دومین قسمت، به زندگی شهید محسن قوطاسلو اختصاص دارد. این شهید مدافع حرم قوطاسلو تکاور ارتش جمهوری اسلامی‌بود که سه سال پیش در حومه شهرک خان‌طومان در جنوب حلب سوریه در کمین تروریست‎های تکفیری به شهادت رسید. او برای انجام مأموریت مستشاری به سوریه رفته بود و نخستین شهید مدافع حرم ارتشی ایران محسوب می‌شود. «ماموریت 2257» را می‎توانید شنبه دوم آذر، ساعت 21:30 و تکرار آن را ساعت 13 روز یکشنبه از شبکه افق تماشا کنید.
شناخت بهتر اسرائیل همراه با برنامه «هاکریا 2040»
هاکریا واژه‎ای عبری به معنای منطقه یا محدوده است و البته نامی در قلب تل آویو است که بیشتر نهادها و ساختارهای امنیتی و نظامی در آن مستقر هستند. مجموعه سریالی «هاکریا 2040» روایتی علمی و موشکافانه از شناخت نهادهای اسرائیلی است که در هر قسمت به بخشی از ابعاد پنهان حاکمیت اسرائیل بر جامعه خود و نفوذ در کشورهای دیگر از جمله ایران پیش از انقلاب و پس از آن می‌پردازد. برنامه تلویزیونی «هاکریا 2040» در سومین قسمت به مسئله اتحاد پیرامونی اشاره می‌کند. سید هاشم موسوی تهیه‎کنندگی و سردبیری، علی عبدی پژوهش، نگارش متن و تأمین محتوای برنامه و وحید فراهانی کارگردانی هنری «هاکریا 2040» را بر عهده داشته‎اند. در این برنامه با کارشناسان برجسته‎ای همچون دکتر ابراهیم متقی، دکتر موسوی، دکتر حسن عباسی، علیرضا سلطانشاهی، محمد علی مهتدی و سلمان رضوی گفت‎وگو شده است. «هاکریا 2040» را می‎توانید شنبه دوم آذر، ساعت 18 و تکرار آن را ساعت 12 روز بعد از شبکه افق ببینید.

امتیاز شما