امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
روز گذشته اتفاق افتاد؛
روز گذشته اتفاق افتاد؛

محدودیت‎های تازه، این بار برای اینستاگرام شبکه پرس تی وی

مشاهده ۴۶۱
۱۳۹۸/۰۹/۰۴- ۱۳:۴۵
تعداد بازدید:461

صفحه اینستاگرام شبکه پرس تی وی از روز گذشته (سوم آذر) بدون ارائه دلیل مشخصی دچار محدودیت در انتشار محتوا شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، روابط عمومی‌پرس تی وی این خبر را در حالی اعلام کرد که فعالیت این شبکه و برخی دیگر از رسانه‌های معاونت برون مرزی رسانه ملی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بارها به اشکال مختلف با هجوم مخالفان برای انتشار اخبار حقیقی مواجه شد و این بار صفحه اینستاگرام پرس تی وی برای انتشار اخبار و محتوا با محدودیت‎هایی تازه روبه‎رو شده است.
پنج سال پیش برای اولین بار فیسبوک پرس تی وی برای انتشار خبری درخصوص سیدحسن نصرالله، 24 ساعت به حالت تعلیق در آمد و بعد از این اتفاقات بارها صفحات مجازی شبکه‌های برون مرزی ایران را دچار اختلال و محدودیت فعالیت کرده‎اند.
به تازگی بعد از انتشار گزارش‎هایی از درگیری نیروهای نیروهای اسرائیلی با معترضان لبنانی که گزارشی غیرجانبدارانه بود، اینستاگرام محدودیت‎هایی برای صفحه پرس تی وی ایجاد کره است. حدود یک ماه قبل هم فیسبوک پرس تی وی به منظور پوشش خبر مبارزات حزب‎الله، انتشار صحبت‎های سردار سلیمانی و... دچار مشکل شده بود و کاربران از دسترسی به محتوای این صفحه به طور کامل منع شدند و حالا همین مشکل برای اینستاگرام شبکه پرس تی وی پیش آمده است.
به نظر می‎رسد ایجاد محدویت فعالیت در فضای مجازی از جانب مالکان این فضاها که بدون دلیل مشخصی اعمال می‌شود، نوعی تلاش برای جلوگیری از انتشار اخباری است که آن‎ها تمایلی به رسانه‎ای شدنشان ندارند و پرس تی وی و سایر شبکه‌های برون مرزی ج.ا.ا  به‎منظور رسالت رسانه‎ای خودشان این اخبار را منتشر و منعکس می‌کنند.

امتیاز شما