امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

درخشش صداوسیمای فارس در جشنواره فانوس

مشاهده ۵۲۳
۱۳۹۸/۰۹/۱۰- ۱۰:۳۴

در سومین جشنواره ملی هنری فانوس ویژه تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس و مقاومت استان‌های کشور سه اثر از صداوسیمای فارس حائز رتبه اول این جشنواره شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در میان آثار رادیویی مراکز کشور و رادیوهای سراسری در بخش برنامه‌های ترکیبی، «مسافران شلمچه» به تهیه‎کنندگی اسماعیل حسین‎زاده و اثر تلویزیونی «از آن همه مرد» به تهیه‎کنندگی سیدعلی غمخواری و ارکسترال «ایران من» اثر رضا وطن‎خواه به عنوان آثار برتر برگزیده شدند.

اسماعیل حسین‎زاده در حوزه برنامه‌های رادیویی و زیر مجموعه برنامه‌های ترکیبی در این جشنواره شرکت کرد و برنامه وی با ساختار مستند گزارشی تحت عنوان «مسافران شلمچه» در جشنواره فانوس حائز رتبه اول شد. این برنامه روایتی است متفاوت و مستندگونه از اعزام یک کاروان دانش‎آموزی به مناطق عملیاتی و اتفاقاتی که در طول سفر روزهای اردو و بعد از آن رخ می‎دهد.

اثر کلیپ «از آن همه مرد» به تهیه‎کنندگی سید علی غمخواری روایتگر قهرمانان هشت سال دفاع مقدس است که در روزگاری نه چندان دور از کیان سرزمین مقدس ایران مردانه دفاع کردند و اکنون از خیل مشتاقان و از آن همه مردان روزگار تنی چند به دیار خویش باز گشته‎اند. کلیپ «از آن همه مرد» می‌کوشد تا اشتیاق دیدار مردم شیراز پس از سال‌ها با این دلاورمردان را به نمایش درآورد. نغمه‌هایی که در این اثر استفاده شده برگرفته از آیین‌های حماسی مردم فارس است. این کار ویژه در سومین جشنواره ملی فانوس ویژه تولیدات دفاع مقدس سراسر کشور توانست رتبه اول بهترین اثر در بخش کلیپ را دریافت کند. سید علی غمخواری طراح و تهیه کننده، محمد حسن خردل کارگردانی و تدوینگر، فرید هاشم زاده تصویربرداری، حسین باباخانی صدابرداری این اثر را بر عهده داشتند.

قطعه ارکسترال «ایران من» بر اساس شعری از علی سهرابی با تنظیم، آهنگسازی و اجرای رضا وطن خواه و نظارت و ضبط حمید رضا لطف اللهی تولید واحد شعر و موسیقی مرکز فارس است که در جشنواره فانوس موفق به دریافت عنوان بهترین اثر ملی و میهنی شد و تندیس بلورین اثر برتر در بخش ارکسترال را دریافت کرد.

این قطعه در اسفند ماه 1397 تولید شد و در آن از اجرای سازهای زنده بهره برده شده است. قطعه ارکسترال «ایران من» از جمله آثاری است که با اقبال رادیویی و تلویزیونی در سراسرکشور مواجه شده است.

 

امتیاز شما