امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

بحث مجله خبری درباره کریدورهای بین‌المللی ارتباط ایران با جهان

مشاهده ۲۸۵
۱۳۹۸/۰۹/۱۰- ۱۲:۲۸

«مجله اقتصادی» کانال کردی شبکه جهانی سحر که مهم‎ترین اخبار منطقه و جهان را بررسی و ارزیابی می‎کند، امروز یکشنبه 10 آذر، به بحث درباره کریدورهای بین‎المللی ارتباط ایران با جهان می‎پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با توجه به اهمیت کریدورهای مهم ارتباطی در کشورمان که شرق آسیا را به اروپا متصل می‌کند برنامه «مجله اقتصادی» کانال کردی شبکه سحر به معرفی برخی از این کریدورهای مهم و نقش و اهمیت آن‌ها می‌پردازد.
از پنج کریدوری که شرق آسیا را به اروپا متصل می‌کند، سه کریدور در ایران قرار دارد و راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورهای ترانزیتی است. راه‌آهن میانه- تبریز از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا می‌کند. این بخش با دعوت از علی رضوان‎پور به اهمیت و تاثیرات مثبت نقش آفرینی ایران در کریدور اقتصادی می‌پردازد.
انتقاد بانک مرکزی اروپا از سلطه سرویس‎های پرداختی آمریکا در بخش اخبار اقتصادی جهان و با حضور محسن هتمی، نقد و بررسی می‎شود.
بنویت کوئر، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا به تازگی اعلام کرده است اروپا باید بر وابستگی خود به سیستم های پرداخت بین‌المللی فائق آید. این برنامه همچنین به سیستم پرداخت فوری «تیپس» که اخیرا از سوی بانک مرکزی اروپا برای تبادل بین بانکی معرفی شده می‌پردازد که البته گفته می‌شود بانک‌های اروپایی در پیوستن به این سیستم بسیار آهسته عمل کرده‎اند.
بحث بودجه اقلیم کردستان عراق هم از موضوعات منطقه است که با حضور فهمی توفیق کارشناس برنامه درخصوص آن بحث و تبادل نظر می‎شود.
این برنامه به تهیه‎کنندگی عاطفه خالدی و دستیار تهیه‎کنندگی مهرانگیز شیرازپور امشب 10 آذر ساعت 20:30 به وقت تهران از کانال کردی شبکه سحر پخش می‌شود. اجرای برنامه هم برعهده فریبا عبدالملکی است.

امتیاز شما