امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
در نشست قائم مقام رئیس رسانه ملی با جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اعلام شد:
در نشست قائم مقام رئیس رسانه ملی با جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اعلام شد:

آمادگی رسانه ملی برای پوشش همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی ارتش

مشاهده ۵۴۹
۱۳۹۸/۰۹/۱۱- ۱۳:۲۸
تعداد بازدید:549

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در نشست با قائم مقام رئیس رسانه ملی خواستار پوشش همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی و تعامل بیشتر با این سازمان در زمینه تولیدات رسانه ای ارتش شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام جلیلی صفت جانشین سازمان عقیدتی در این دیدار با تبیین برنامه‌های فرهنگی «مصباح» برای کارکنان ارتش و خانواده‌هایشان و دانشجویان این نهاد، از برگزاری همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ده طرح فراگیر «مصباح» با محوریت صحیفه سجادیه تهیه شده که از رسانه ملی دعوت می‌شود با پوشش این همایش ملی زمینه‌ای برای پرداختن به گنجینه ارزشمند صحیفه سجادیه و بهره برداری مطلوب از آن فراهم کند.

وی در این نشست بر اهمیت پوشش فعالیت‌های فرهنگی ارتش در رسانه ملی تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های ارتش در زمینه‌های معنوی و فرهنگی چندان برای مردم تبیین نشده و رسانه ملی به عنوان رسانه‌ای ولایی می‌تواند این امر را به خوبی تحقق بخشد.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم نیز در این دیدار با بیان اینکه اصولا در اسلام بر اساس تعالیم صحیفه سجادیه، اصالت نه با صلح یا جنگ بلکه با اقتدار و قدرت است گفت: اگر قدرت و اقتدار باشد جنگ و صلح نیز در اختیار قرار می‌ گیرد. وی با تأکید بر اینکه ارتش و مدافعان مرزهای کشورهای اسلامی از ارکان این اقتدار اند و باید از اقتدار جامع و کاملی برخوردار باشند گفت: اقتدار نظامی یکی از اضلاع اقتدار است. وی با اشاره به نظریه یکی از اندیشمندان غربی گفت: اقتدار نظامی ما برای دنیا پس از سرنگونی پهباد دشمن به اثبات رسید، اقتدار دیپلماتیک ما نیز پس از مذاکرات برجام در سطح دنیا اثبات شد و تنها ضلع باقی مانده برای تکمیل سه ضلع اقتدار در ایران، اقتدار درونی است که وابسته به موضوعاتی نظیر موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و  در مرحله کامل شدن است. اگر این ضلع اقتدار نیز کامل شود ایران به کشوری مقتدر که در تصمیم سازی‌های جهانی  نقش خوهد داشت بدل خواهد شد. وی با بیان اینکه  اقتدار ارتش باید تبیین شود تا در دل دشمن رعب ایجاد ‌کند گفت: نمایش اقتدار موضوع مهمی است و همین امر ایجاب می‌کند نظم و قدرت ارتش نمایش داده شود.

حجت الاسلام موسوی مقدم از پوشش رویدادهای مربوط به ارتش در بخش‌های خبری و سیاسی صداوسیما یاد کرد و گفت: در معاونت سیاسی و خبر کاستی در پوشش رویدادهای ارتش مشاهده نمی‌شود اما درخصوص تولید برنامه‌های مستقل باید برنامه‌های بیشتری تولید شود. وی با بیان اینکه اخلاق محوری و معارف اسلامی در خانواده ارتش رشد یافته است گفت:  چهره مکتبی و انقلابی ارتش را باید نمایش داد و بخش‌های فرهنگی ارتش باید برای تولید برنامه‌های فاخر در این زمینه با صداوسیما همکاری کنند. قائم مقام رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه باید در تولید برنامه جوانب هنری را رعایت کرد از مساعدت رسانه ملی با ارتش برای پخش برنامه‌هایی که ویژگی پخش برای مخاطب عام دارد خبر داد. وی همچنین از آمادگی رسانه ملی برای پوشش «همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی» خبر داد و گفت: اگر این همایش از کیفیت بهتر و غنای محتوایی بیشتری برخوردار شود رسانه ملی نیز می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.  

امتیاز شما