امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پخش مستند «چه خوب شد که به دنیا آمدید» از شبکه یک

مشاهده ۳۷۷
۱۳۹۸/۰۹/۱۱- ۱۳:۴۲

مستند «چه خوب شد که به دنیا آمدید» با موضوع بررسی زندگینامه و آثار علمی استاد سید فتح‎الله مجتبایی، از استادان ادیان و عرفان اسلامی و شرقی پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مستد که امشب ساعت 05 : 23، پخش می‌شود، با زندگی و آثار علمی و فرهنگی استاد سید فتح‎الله مجتبایی، حکیم، دین پژوه و استاد یگانه تاریخ ادیان شرقی آشنا می‌شویم.
فتح‌الله مجتبایی در سال ۱۳۰۶ در تهران به دنیا آمد. مقدمات ادبیات و علوم رسمی را در فراهان اراک فرا گرفت. در سال ۱۳۳۲ از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و دانشسرای عالی درجه لیسانس گرفت، در سال ۱۳۳۹ از طرف وزارت فرهنگ برای آشنایی با روش‎های جدید تألیف کتاب‎های درسی به خارج از کشور اعزام شد. وی درجه دکتری تاریخ ادیان و فلسفه شرق را از دانشگاه‌هاروارد آمریکا در سال ۱۳۵۰ دریافت کرد. وی هم‌اکنون عضو هیئت علمی‌بنیاد دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و همچنین عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. از دکتر فتح‌الله مجتبایی تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب، مقاله و شعر و نقد کتاب به صورت تألیف، ترجمه و تصحیح به زبان‌های فارسی و انگلیسی در ایران و خارج از ایران منتشر شده‌ است.
مستند «چه خوب شد که به دنیا آمدید» یکی از مستندهای مجموعه حکایت دل است که به تهیه‎کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، ساخته شده است.
حکایت دل در قالب ۲۰ قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، ساخته شده است که دوشنبه‌ها ساعت 23 از شبکه یک پخش می‌شود.

امتیاز شما