امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

نگاهی به بحران شهریه در دانشگاه‌های اسرائیل

مشاهده ۵۱۵
۱۳۹۸/۰۹/۱۲- ۱۴:۱۴

شبکه پرس تی وی در برنامه این هفته «داخل اسرائیل» (Israel Inside) به بحث و گفت‎وگو درخصوص بحران شهریه دانشگاه‌ها در اسرائیل و کوچ دانشجویان اسرائیلی به علت گرانی شهریه می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با اشاره رشد 24 درصدی شهریه دانشگاه‌ها در اسرائیل، دلایل این امر از جمله اخذ هزینه‌های غیرقانونی از دانشجویان به بهانه‌های مختلفی همچون خرید کتاب و برگزاری کلاس های خصوصی را واکاوی می‎کند.
این برنامه همچنین به مرور قوانین مربوط به دریافت شهریه در رژیم صهیونیستی می‎پردازد و وعده‌های وزیر آموزش و پرورش اسرائیل برای حل مشکل شهریه مدارس و تحقق نیافتن این وعده نقد و بررسی می‎شود.
مهاجرت بخش عظیمی از دانشجویان اسرائیلی برای تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی به علت شهریه بالای دانشگاه‌های اسرائیل و وضعیت بازار کار در اسرائیل برای دانشجویان و نگرانی‌های آن‎ها درخصوص نبود شغل مناسب نیز از دیگر مباحث این برنامه است.

«داخل اسرائیل» که به نشانه‌های فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی می‌پردازد، به تهیه‎کنندگی حسین الشیماری چهارشنبه 13 آذر ساعت 8 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.
تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 21، پنجشنبه ساعت 15، جمعه ساعت 19، دوشنبه ساعت 18:20 و سه‎شنبه ساعت 21 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما