امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

منبع موثق برای داده‌های کلان اقتصادی کجاست؟

مشاهده ۳۲۹
۱۳۹۸/۰۹/۱۲- ۱۵:۱۸

شصت‌ویکمین قسمت فصل ششم «چرخ» به موضوع آلودگی هوا اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت از برنامه‌ تلویزیونی «چرخ»، حافظ آهی، مجری برنامه، با دکتر مسعود تجریشی، معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت‌وگو می‎کند.
طبق آمار در سال ۹۸، ۴۸ روز هوای سالم، ۲۲ روز ناسالم، یک روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده و ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون تفاوت معناداری نسبت به سال قبل نداشته است. معاون پایش محیط زیست استان تهران می‌گوید غلظت دی‌اکسید نیتروژن در امسال افزایش یافته و شاخص ازن نسبت به میانگین بلند مدت در هوای تهران، نسبت به سال‌های قبل نیز افزایش یافته که همین عوامل به همراه  افزایش دما، موجب تشدید منابع آلودگی شده است.
براساس مستندات برنامه جامع پیشنهادی کاهش آلودگی هوای تهران که به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منتشر شد، سالانه بین ۴ تا ۵ هزار شهروند تهرانی جان خود را در مواجهه‌ی مستقیم با ذرات معلق از دست می‌دهند. همچنین، خسارت اقتصادی آلودگی هوای تهران بالغ بر ۲.۶ میلیارد دلار در سال است. در بخش دیگری از برنامه، سیدامیر سادات‌موسوی به چند سوال اقتصادی عمومی‌پاسخ می‌دهد؛ منبع موثق برای داده‌های کلان اقتصادی کجاست و از کجا بفهمیم تورم، درآمد سرانه و ... چقدر است؟
گزارشی از جزئیات کار مانی میرصادقی، یکی از پرافتخارترین مستندسازهای حیات‌وحش، یکی دیگر از بخش‌های شصت‌ویکمین قسمت فصل ششم برنامه‌ی «چرخ» است.
مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ چهار پخش می‌شود.
مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند. 
این برنامه ساعت 19 امروز، سه‌شنبه 12 آذر روی آنتن شبکه‌ چهار می‎رود.

امتیاز شما