امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

واکاوی عملکرد «گروه ویژه اقدام مالی» در پرس تی وی

مشاهده ۶۲۴
۱۳۹۸/۰۹/۱۳- ۱۴:۴۷

برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی ضمن مروری بر تاریخچه «گروه ویژه اقدام مالی بر ضد پولشویی» به بررسی استفاده غرب از این نهاد برای فشار بر کشورهای مختلف می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با مروری بر تاریخچه نهاد بین‎المللی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) که در سال 1989 تاسیس شده است، به واکاوی اهداف آن از جمله وضع قوانین و استانداردهایی برای مبارزه و اقدام علیه پولشویی، تامین مالی تروریسم و غیره می‌پردازد.
این برنامه همچنین با نگاهی به تضادها و تناقضات موجود در این نهاد برای قرار دادن کشورها در لیست سیاه، نقش گروه ویژه اقدام مالی بر تصمیم گیری‌های مالی را به بحث و تبادل نظر می‎گذارد.
در ادامه این برنامه ضمن اشاره به اجرای اسناد پاناما که از آن به عنوان بزرگترین فساد مالی سیاستمداران و نشت اطلاعاتی جهان یاد می‌شود، استانداردهای چندگونه و رفتار تبعیض آمیز این نهاد میان کشورها، ماجرای ایران و نهاد FATF در مهر امسال به‎منظور، تمدید مهلت ایران برای اجرای الزامات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تا ماه فوریه سال آینده میلادی، واکنش ایران در قبال موضوع عضویت در FATF و ه‎مسویی فشار اف ای تی اف با فشار آمریکا بر ایران به بحث و گفت‎وگو گذاشته می‎شود.
«شکاف اقتصادی» به تهیه‎کنندگی کاوه تقوایی ساعت 00:05 بامداد جمعه 15 آذر از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.
تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت 00:05 بامداد، یکشنبه ساعت 8 و 19 و دوشنبه ساعت 11 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما