امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

«مشق دو» روی آنتن شبکه دو می‌رود

مشاهده ۷۶۶
۱۳۹۸/۰۹/۱۷- ۱۱:۰۴

برنامه تلویزیونی «مشق دو» با موضوع گام دوم انقلاب و ویژه گروه سنی نوجوانان روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به نقل از فارس، «اشکان حاجی عبدالهی» تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «مشق دو» گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) صادر شد، بیانیه‌ای بسیار مهم و راهبردی بود. اما به نظرم در رسانه‌ها آن طور که باید و شاید به این بیانیه مهم پرداخته نشد، مخصوصا در حوزه نوجوانان و جوانان که مخاطب اصلی این بیانیه بودند.

وی ادامه داد: با تدبیر مدیریت شبکه دو و مدیریت گروه کودک و نوجوانان در خصوص تولید برنامه‌ای مخصوص نوجوانان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصمیم‌گیری شد و از ماه‌های گذشته جلسات و اتاق فکر این برنامه تشکیل شد. شاکله این برنامه حضور نوجوانان است و تاکنون این برنامه بالغ بر 250 نوجوان را در سراسر کشور مخصوصا استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، قم، فارس و آذربایجان شرقی درگیر کرده است که به صورت حضوری و مجازی در خصوص برنامه و چگونگی آن بحث و تبادل می‌شود.

تهیه کننده برنامه مشق دو اظهارداشت: در ریزترین مباحث برنامه نظر نوجوانان و اتاق فکر اخذ شده و می‌شود و به دنبال این بودیم که این برنامه توسط نوجوانان طراحی و تولید شود که این امر محقق شد. میانگین سنی عوامل این برنامه 22 و اتاق فکر این برنامه 19 سال است. در اتاق فکر به غیر از نوجوانان، دانشجویان رشته‌های مرتبط با ارتباطات و هنر نیز حضور دارند که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های صداوسیما، سوره، تهران و علامه طباطبایی از جمله آنان هستند.

وی در خصوص آیتم‌های برنامه گفت: این برنامه آمده است که نوجوانان را سهیم کند و در اصل برنامه نوجوانان باشد و به همین دلیل 80 درصد از محتوای برنامه صحبتهای نوجوانان است. در آینده در خصوص آیتم ها و برنامه بیشتر توضیح خواهیم داد زیرا برنامه ابعاد مختلفی دارد، ولی آیتم تریبون آزاد نوجوانی یکی از اصلی ترین بخشهای این برنامه است.

حاجی‌عبدالهی اظهارداشت: تمرکز ما به غیر از آنتن در فضای مجازی است زیرا یکی از آیتم‌ها توسط نوجوانان مخاطب تامین محتوا می‌شود و همانند برنامه بدون توقف که در گذشته توسط همین گروه تولید شد، این برنامه نیز تمرکز ویژه بر پیوست مجازی کار دارد.

وی در رابطه با زمان پخش برنامه گفت: این برنامه در 10 قسمت 10 دقیقه به روی آنتن شبکه دو می‌رود و باتوجه به دهه مبارک فجر و انتخابات مجلس، بهمن ماه بعنوان زمان پخش این برنامه در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص چرایی تعداد کم قسمت‌ها گفت: این برنامه گامی است به سوی تعامل کامل با مخاطب و می‌تواند ادامه‌دار باشد و 10 قسمت بودن آن منافاتی به ادامه‌دار شدن آن ندارد. در خصوص مجری برنامه هم باید بگویم به چند گزینه رسیده ایم و بزودی مشخص می‌شود.

وی در پایان گفت: از همه نوجوانان عزیز دعوت می‌کنم که به کمک این برنامه بیایند و این برنامه فرصتی برای بیان حرف‌های نوجوانان توسط خود نوجوانان است. علاقمندان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی به صفحه برنامه با نام mashqe2 مراجعه کنند.
مشق دو،کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو است که به تهیه کنندگی اشکان حاجی عبدالهی به روی آنتن می‌رود و ساناز احسانی، شقایق رحیمی،کوثر سنجریان، محمدمهدی کرباسیون، محمدجواد کشانی، امیرفتاحی، محمد ذکاوت، محمد صادق تربتیان، محمد مرادی، حسین عباسی، محمد قهرمانی، علی اصغر عبدالهی، محمدجواد اصلانی، محمدحسین کرباسیون، فرزین زینالی و محمدرضا کشکولی از جمله عوامل و اتاق فکر هستند.

امتیاز شما