امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
«عکس‎های تکان دهنده» در شبکه هیسپان تی وی نمایش می‎دهد؛
«عکس‎های تکان دهنده» در شبکه هیسپان تی وی نمایش می‎دهد؛

پرچم روسیه بر فراز برج برلین برافراشته شد!

مشاهده ۲۹۹
۱۳۹۸/۰۹/۱۹- ۱۵:۵۳
تعداد بازدید:299

برنامه «عکس‎های تکان دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت داستان عکس سربازی را روایت می‌کند که در پایان جنگ جهانی دوم پرچم روسیه را بر فراز برج برلین قرار می‎دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت از برنامه «عکس‎های تکان دهنده» می‌بینیم که سربازی از ارتش سرخ پرچم روسیه را بر فراز برج برلین به نشانه پایان کار آلمان نازی و جنگ جهانی دوم برافراشته است.
این عکس مربوط است به دوم ماه می سال 1945 در برلین است که باعث شد عکس یک سرباز از ارتش سرخ در حال برافراشتن پرچم اتحاد جماهیر شوروی بر فراز برج برلین به عنوان نمادی از سقوط آلمان نازی و پایان جنگ جهانی دوم بدل شود. یوگنی آنانویچ خالدی ثبت کننده این عکس در 23 مارس 1917 در خانواده ای یهودی در اوکراین متولد شد. در 19 سالگی کار خود را به عنوان یک عکاس حرفه‎ای در آژانس خبری شوروی TASS شروع کرد. هنگامی‌که پدر و سه خواهرش به‎دست نازی‌ها کشته شدند، او به عنوان عکاس جنگ به ارتش سرخ پیوست. شاهکارهای او در جنگ جهانی دوم بعداً در سال 1984 در یک کتاب منتشر شد. این عکس‎ها شامل تصاویری از ارتش سرخ محاصره شده توسط ژاپنی‌ها در منچوری و دادگاه‌های نورنبرگ است؛ جایی که اعضای برجسته نازی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.
«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه‎کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 4:45، 13:45 و 20:15 ، جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

امتیاز شما