امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

صدا‌وسیما یکی از قوی‌ترین و مؤثرترین بازوهای ستاد انتخابات

مشاهده ۳۷۷
۱۳۹۸/۰۹/۲۰- ۱۳:۳۰

جعفری، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی و سخنگوی ستاد انتخابات استان در دیدار با نصرپور، مدیرکل و اعضای ستاد انتخابات صدا‌وسیمای خراسان رضوی بر نقش مهم رسانه ملی در انتخابات تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محسن نصرپور، مدیرکل صدا‌وسیمای خراسان رضوی در این دیدار با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گذشته گفت: در داخل کشور، میانگین حضور مردم در انتخابات  ۶۰درصد بوده که نسبت به کشورهای مدعی دموکراسی بالاتر است.

وی در ادامه گفت: صدا‌وسیما چهار مرحله تبیین، تشریح، تهییج و فراخوان و دوره آرامش بخشی را برای تبلیغات انتخاباتی در رسانه ملی و استانی برنامه‌ریزی کرده است که همه دوره‌ها از نظم و پیوستگی خاص خود برخوردار است.

مدیرکل صدا‌وسیمای خراسان رضوی با بیان اینکه شعار انتخاباتی ستاد انتخابات صدا‌وسیما در سال ۹۸ «مجلس کارآمد، انقلابی و مردمی» است، افزود: موضوع انتخابات خبرگان نباید تحت‌الشعاع انتخابات مجلس قرار گیرد و رسانه در بخش تولید و پخش، بیش از پیش بر اهمیت و جایگاه والای این مجلس برای مخاطبان اهتمام می ورزد.

وی در پایان گفت: تبیین مردم‌سالاری دینی به عنوان میراث گرانقدر امام خمینی(ره)، روشنگری و زمینه‌سازی برای دستیابی به یک مجلس کار آمد، جلب مشارکت حداکثری و گسترده مردمی، تلاش برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر انتخابات، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن، حمایت از شورای نگهبان و نهادهای اجرایی، اتخاذ مشی بی‌طرفی در همه ارکان و بخش‌های سازمان، آگاهی‌بخشی درباره اهمیت مجلس برای پیشرفت و پیشبرد اهداف نظام از جمله برنامه‌های رسانه ملی و استانی برای انتخابات است.

همچنین حسن جعفری، رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در این جلسه از نام‌نویسی هزار و 1113نفر برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی و نام نویسی ۱۱ داوطلب خبرگان رهبری تاکنون خبر داد و گفت: این دوره از انتخابات اولین دوره پس از بیانیه گام دوم رهبری است و اهمیت ویژه و خاصی دارد، چرا که پس از اتفاقاتی که در آبان ماه داشتیم دشمن به شدت به دنبال القای کاهش مشارکت مردم است بنابراین باید سعی ‌کنیم هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی مراقب این عملیات روانی باشیم.

وی عنوان کرد: از دغدغه‌های ما در ستاد انتخابات رسانه‌های خارجی است. چون با تقسیم کاری که انجام داده ‌اند درصدد تأثیرگذاری بر انتخابات ما هستند. به خصوص از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای عملیات‌های روانی متعدد و متنوعی را برای حوزه‌های اجتماعی و بانوان پیش بینی کرده‌اند و در حال برجسته سازی آن هستند. لذا نقش اصحاب رسانه در امر شناسایی، پیشگیری و خنثی‌سازی آن بسیار مؤثر است. وی در ادامه از تلاش‌های شبانه‌روزی رسانه ملی و استانی تشکر کرد.

نبی پور، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی هم درباره موضوع الکترونیکی برگزار کردن انتخابات گفت: این موضوع را چندین سال است، پیگیری می‌کنیم . وزارت کشور از ۲۶ فرایند، ۲۵ فرآیند را الکترونیکی کرده جز فرآیند رای دادن. اما با تمهیدات درنظرگرفته شده وزارت کشور قرار است امسال در هشت شهر استان انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شود.

امتیاز شما