امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بررسی بحران‌های نظام سلامت و بهداشت انگلیس در شبکه پرس تی وی

مشاهده ۳۱۹
۱۳۹۸/۰۹/۲۰- ۱۳:۴۴

برنامه «جزیره» (The Isle) از مجموعه برنامه‌های هفتگی شبکه پرس تی وی با موضوع رویدادهای بریتانیا که پیش از این در ایران تولید می‌شد از این پس در لندن تولید و پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فصل جدید این برنامه با هدف بررسی عمیق تر موضوعات مرتبط با منطقه بریتانیا به ویژه انگلیس، دسترسی بیشتر به سوژه‌ها و ارتباط نزدیک تر با کارشناسان مختلف این منطقه در لندن تولید و پخش می‌شود.
در این زمینه، گفت‎وگوی مستقیم با کارشناسان حوزه‌های مختلف مسائل بریتانیا و گفت‎وگوی مردمی‌ با شهروندان شهرهای مختلف انگلیس صورت می‎گیرد.
قسمت اول این برنامه با موضوع بررسی خطرات پیش روی نظام سلامت و بهداشت همگانی انگلیس به نقد و گفت و گو پیرامون عملکرد سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (NHS) و اتهام وارد بر آن درخصوص انگیزه‌های مادی در آستانه خصوصی شدن می‌پردازد.
در این برنامه ادعاهای مطرح شده از سوی حزب کارگر علیه بوریس جانسون و حزب محافظه کار درباره خصوصی کردن بهداشت و درمان در انگلیس و واگذاری امور مربوط به آن به شرکت‎های آمریکایی نیز واکاوی می‎شود.
این برنامه همچنین با نگاهی به جایگاه نظام سلامت و بهداشت همگانی در میان مردم انگلیس به مرور ایرادات این نظام و علل دور شدن این نظام از اهداف تعیین شده قبلی آن می‎پردازد و انگیزه‌های کسب درآمد از حوزه بهداشت و تاثیر آن بر سلامت مردم، اهمیت موضوع سلامت همگانی در انگلیس و نحوه تخصیص بودجه به آن و اهمیت این موضوع در انتخابات و نگاهی به انتخابات عمومی‌پیش روی انگلیس و مسئله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را واکاوی می‎کند.
موضوع یاد شده با حضور باب جیل پزشک عمومی و مدیر موسسه the great nhs heist و لوسی رینولدز کارشناس سیاستگذاری نظام سلامت به بحث و تبادل نظر گذاشته می‎شود.
«جزیره» با اجرا و تهیه‎کنندگی فریال اعلی رحیمی چهارشنبه ساعت 23:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه پنجشنبه ساعت 11:00 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما