امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

آثار موسیقیایی پرویز منصوری در خنیاگران

مشاهده ۲۴۴
۱۳۹۸/۰۹/۲۳- ۱۱:۴۶

برنامه «خنیاگران» 23 آذر با حضور میثم میریان، پژوهشگر و عضو هیئت علمی‌ گروه موسیقی دانشگاه شیراز، به زندگی و آثار پرویز منصوری، مدرس موسیقی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «خنیاگران» امروز به زندگی و آثار استاد پرویز منصوری، مدرس تئوری موسیقی و منتقد موسیقی اختصاص دارد.

در برنامه این هفته میثم میریان، پژوهشگر و عضو هیئت علمی‌ گروه موسیقی دانشگاه شیراز در خصوص آثار استاد منصوری، مطالبی را بیان می‌کند.

گفتنی است منصوری به موسیقی دستگاهی ایران و موسیقی‌دانان برجسته آن علاقه آشکاری داشت و با نوشتن مقالاتی درباره موسیقی ایرانی و موسیقی‌دانان بزرگ مثل خالقی و صبا، دقت نظر و مسئولیت فرهنگی خود را نسبت به موسیقی کشورش نشان داد.

شناخته‌ شده‌ترین و تاثیرگذارترین اثر منصوری، کتاب «تئوری بنیادی موسیقی» است که تا به امروز نزدیک به 40 بار از سوی انتشارات کارنامه تجدید چاپ شده است و در سال 71 هم به عنوان کتاب سال موسیقی برای مترجم، جایزه‌ای را به ارمغان آورد. این اثر را به نوعی می‌توان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های موسیقی تاریخ ایران نام نهاد.

برنامه «خنیاگران» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ، با اجرا کارشناسی ندا انتظامی و تهیه‌کنندگی فریده گودرزی ساعت 20:30 شنیده می‌شود.

امتیاز شما