امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

حادثه تیراندازی در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در فلوریدا به روایت پرس تی وی

مشاهده ۲۶۲
۱۳۹۸/۰۹/۲۳- ۱۴:۳۰

حادثه تیراندازی دانشجوی هوانوردی عربستانی به آمریکایی‌های حاضر در پایگاه دریایی پنساکولای آمریکا در برنامه این هفته «ما مردم» در شبکه پرس تی وی به بحث و تبادل نظر گذاشته می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی عاطفه سادات دربندی با نگاهی به تیراندازی اخیر در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا که منجر به کشته شدن حداقل سه نفر و زخمی‌شدن 11 نفر شد به بررسی ابعاد این حادثه و انگیزه‌های احتمالی شخصی یا گروهی آن می‌پردازد.
در این برنامه آثار و پیامدهای سیاسی و نظامی اقدام محمد سعید الشمرانی دانشجوی هوانوردی از نیروی هوایی عربستان که برای گذراندن دوره آموزشی نظامی در آمریکا و پایگاه دریایی پنساکولای آمریکا حضور داشت و پس از تیراندازی به چند آمریکایی، توسط نیروهای پلیس کشته شد،  نقد و بررسی می‎شود.
از دیگر موارد بحث در این برنامه می‎توان به مروری بر شباهت‎های این اتفاق با حادثه 11 سپتامبر و انجام هر دو به همت گروهی از سعودی‌ها و نگاهی به واکنش ترامپ و پامپئو به این حادثه اشاره کرد.
«ما مردم» همچنین به واکاوی اجلاس سران ناتو در لندن و اظهارات ترامپ در این رابطه می‎پردازد.
در این خصوص ضمن بررسی آینده روابط میان آمریکا با کانادا و انگلیس، اختلاف نظرهای موجود میان اعضا در اجلاس سران ناتو، اظهارات ترامپ در این اجلاس و انتقاد وی از کشورهای عضو ناتو و انتقادهای فرانسه از برخی تصمیمات و سخنان ترامپ درخصوص ناتو به بحث و گفت‎وگو گذاشته می‎شود.
«ما مردم» شنبه 23 آذر، ساعت 20 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 23، 7 و 18 و سه‎شنبه ساعت 3 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما