امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

چالش‎ها و فرصت‎های مدیریت پسماند در «نسیم حیات»

مشاهده ۲۹۶
۱۳۹۸/۰۹/۲۴- ۱۱:۴۵

سومین قسمت از برنامه «نسیم حیات» با موضوع «مدیریت پسماند» به تهیه‎کنندگی امیرحسن خواجوی یکشنبه 24 آذر، از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه در ابتدا و در بخش زیست‌واژه به چیستی پسماند و بررسی چالش‎ها و فرصت‎های پیش روی مدیران شهری در مواجهه با آن می‌پردازد.
مخاطبان در برنامه «نسیم حیات» خواهند دید که با توجه به مضرات زیست‌محیطی روش‎های سنتی مواجهه با پسماند و امکان بازگرداندن آن به چرخه اقتصادی، لازم است رویکرد «مدیریت» پسماند جایگزین دفع آن شود.
امروزه مدیریت پسماند دیگر نه فقط یک فعالیت طبیعت‌دوستانه، بلکه یک صنعت سودآور است. مسئله‎ای که مسیر ترغیب و باز کردن پای بخش خصوصی در این حوزه را هموارتر می‌کند. تقی عبادی، دکترای ژئوتکنیک زیست‌محیطی و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و علیرضا شریفی فرد معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، میهمانان این قسمت از برنامه «نسیم حیات» هستند.
«نسیم حیات» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که به تهیه‎کنندگی امیرحسن خواجوی، هر هفته یکشنبه‌ها با اجرای اسماعیل باستانی از ساعت 21:30 به مدت 50 دقیقه روی آنتن شبکه پنج سیما می‎رود.

امتیاز شما