امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

معرفی مفاخر و ظرفیت‎های استان مرکزی از شبکه آفتاب

مشاهده ۴۶۴
۱۳۹۸/۰۹/۲۵- ۰۹:۰۶

علی دارابی، معاون امور استان‌های صداوسیما جایگاه استان مرکزی در تولید برنامه‌ها، سریال‏‎ها و مستندهای فاخر و جذاب را با موضوع معرفی امام خمینی (ره) در کشور و دنیا، مهم ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما در نشست شورای مدیران صداوسیمای استان مرکزی که با حضور دکتر آذردشتی مدیر کل سابق استان، داریوش دبیقی مدیرکل جدید و جمعی از معاونان و مدیران این مرکز تشکیل شد، گفت: استان مرکزی  مهد مفاخر است و 27 درصد از مفاخر و مشاهیر کشور از این استان پای به عرصه تمدن این کشور گذاشته‎اند که سرآمد این مفاخر، امام خمینی (ره) است، بزرگ مردی که از شهر خمین چشم به جهان گشود.

دارابی جایگاه استان مرکزی در کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: این استان دارای ظرفیت‎های بزرگ فرهنگی، هنری، سیاحتی و زیارتی، صنعتی، کشاورزی و دامپروری است و باید با استفاده از توان برنامه‎سازان این مرکز و ساخت برنامه‌ها، سریال‏‎ها و مستندهای فاخر و جذاب در استان، امام خمینی (ره) در کشور و دنیا بهتر معرفی شود. 
وی یادآور شد: مدیران رسانه استانی باید زبان مردم باشند و ضمن انعکاس خدمات دولتمردان مشکلات و دغدغه‌های مردم و قشر کارگر را به گوش مسئولان برسانند.
معاون امور استان‎های صداوسیما به حوادث اخیر در کشور نیز اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در حوادث اخیر استانی آرام بود و این آرامش نشان از سطح بالای فرهنگ، دانش و صبوری مردم این استان است و جا دارد که مدیران رسانه هم به موقع صدای مردم را بشنوند و زبان مردم باشند و در کنار انعکاس خدمات مسئولان مشکلات مردم را مطرح کنند و این تعامل باید دو جانبه باشد.
معاون امور استانها رسانه ملی، به مسئله مناسک‎سازی هم اشاره کرد و گفت: انتظار داریم مانند سایر استان‌ها که در بحث مناسک‎سازی موفق بودند در استان مرکزی هم در ماه‌های محرم و صفر و حتی اعیاد بتوانیم یکی از مراسم این استان را پوشش دهیم و به کشور معرفی کنیم.
وی همچنین به میثاق نامه 45 بندی ستاد امور استان‌ها با مدیران کل مراکز اشاره کرد و گفت: در این میثاق نامه بر گسترش فضای مودت و همدلی، ارتقای جایگاه مرکز استان نسبت به قبل، شبکه محوری، افزایش تعامل مرکز با سایر دستگاه‌ها، حفظ استقلال در مرکز و فرماندهی آنتن در بخش‌های مختلف نظارتی و در دسترس بودن مدیران کل تاکید دارد.
دارابی همچنین با تشکر از دکتر امیر هوشنگ آذردشتی برای خدمات و فعالیت 25 ماهه در مرکز اراک اظهار امیدواری کرد؛ از ظرفیت‎های علمی و تجربیات آذردشتی در ستاد، بعد از بازنشستگی استفاده شود و برای داریوش دبیقی مدیر کل جدید صداوسیمای استان مرکزی هم آرزوی موفقیت در کارها کرد و گفت: انتظار داریم با استفاده از تجربیات و تلاش‎های مدیران و کارکنان شبکه آفتاب جایگاه استان مرکزی در بین مراکز استان‎ها نسبت به قبل ارتقاء پیداکند.
وی همچنین از آمادگی ستاد امور استان‌ها برای رفع مشکلات نیروی انسانی در بخش‎های مختلف شبکه افتاب خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت دانشکده صداوسیما و مجوزهای جذب نیرو، نیروهای فنی و تولیدی شبکه آفتاب را افزایش دهیم و کمبود نیرو را جبران کنیم.

امتیاز شما