امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

خونه اینجاست از اول زمستان در شبکه آموزش/ رویکردی متفاوت در برنامه‌های خانواده محور سیما

مشاهده ۶۶۲
۱۳۹۸/۰۹/۲۶- ۱۶:۴۷

نشست خبری برنامه «خونه اینجاست» چند روز قبل از آغاز پخش این برنامه در شب های زمستان در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، چهار روز پیش از آغاز برنامه جدید شبکه آموزش با عنوان «خونه اینجاست» نشست خبری این برنامه در فرهنگسرای رسانه با حضور مدیر شبکه آموزش، عوامل برنامه و اصحاب رسانه برگزار شد.

مسعود احمدی افزادی، مدیر شبکه آموزش در این نشست با بیان اینکه رویکرد این برنامه بسیار متفاوت با دیگر برنامه‌های خانواده محور سیماست گفت: در برنامه «خونه اینجاست» به موضوع مهارت‌آموزی و استفاده از توانایی‌های فردی تأکید بسیار شده است. مهارت زیستن، بودن، مهربانی ازجمله مهارت‌هایی است که این برنامه به آن‌ها توجه دارد و قصد دارد سراغ کسانی برود که با کسب‌وکارهای کوچک و دلی بزرگ موفق زندگی می‌کنند و در اجتماع تأثیرگذارند.

احمدی افزادی گفت: در برنامه «خونه اینجاست» حصارهای استودیو را شکسته‌ایم و فاصله را با مردم کم کرده‌ایم؛ از پیک موتوری تا لبوفروش و دست‌فروش مخاطب ما هستند و معتقدیم سراغ افرادی برویم که هرروز شرایط شغل و زندگی‌شان به آفتاب و باران و آلودگی هوا بستگی دارد، افرادی که در این آشفتگی هجوم اطلاعات بیش از دیگران حق دیده شدن دارند.

مدیر شبکه آموزش با بیان اینکه قصدش در شبکه آموزش مهارت افزایی و آموزش است، گفت: به دنبال دانایی مبتنی بر توانایی هستیم. وی افزود امروز در جامعه از دانایی توأم با توانایی دور شده‌ایم و به خوانش روی آورده‌ایم که نصیبی برای ما ندارد.

احمدی افزودی افزود: در شبکه آموزش با شعار، مردم، آموزش، مهارت می‌خواهیم به مهارت در کسب‌وکار، خوداتکایی، تولید، شهروندی، کار و توانایی گره باز کردن از مسائل شخصی برسیم.

مریم فیروزی، تهیه‌کننده برنامه «خونه اینجاست» نیز با بیان اینکه این برنامه از اول دی ماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 روی آنتن شبکه آموزش می‌رود، گفت: این برنامه کاری از گروه مهارت‌های عمومی و تخصصی شبکه آموزش سیماست که با ورود به فضاهای جدیدی شگفتانه‌های فراوانی برای مخاطب خواهد داشت.

فیروزی افزود این برنامه با شعار «بهترینِ خودت باش» امید به آینده در خانواده امروز ایرانی، استفاده از تمام توانایی‌ها و داشته‌های فردی را در محیطی کاملاً صمیمانه به تصویر خواهد کشید.

مهدی خلجی مدیر گروه مهارت‌های عمومی و تخصصی شبکه آموزش سیما نیز در ادامه با اشاره به عقبه فکری برنامه گفت: ماه‌ها برای رسیدن به ساخت یک برنامه ایده آل در اتاق ایده پردازی کار و تلاش کرده‌ایم تا نگاه برنامه نگاهی جدا از دیگر برنامه‌های خانواده محور سیما باشد.

نگاه به لایه‌های واقعی و کف جامعه و شناسایی سبک و شیوه زندگی افراد مختلف و نمایش آن برای مخاطب از رسالت‌های «خونه اینجاست» است که خلجی به آن‌ها اشاره کرد.

فوژان احمدی مجری برنامه «خونه اینجاست» نیز با بیان اینکه با وجود تجربه اجرا در برنامه‌های خانواده محور، این برنامه را خاص و متفاوت می‌بیند گفت: در این برنامه قرار است به‌جای اینکه از مسئولین و کارشناسان مطالبه کنیم دوربین را به سمت مردم بچرخانیم و از خود مردم یاد بگیریم چگونه می‌توان با مشکلات کنار آمد و موفق شد.

امتیاز شما