امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

استیضاح ترامپ، نتایج و پیامدها در «رو در رو»

مشاهده ۴۰۸
۱۳۹۸/۰۹/۲۷- ۱۴:۳۲

مجله سیاسی شبکه چهار سیما امروز، 27 آذر به نتایج و پیامدهای استیضاح ترامپ می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجله زنده «رو در رو» با اجرای دکتر مراد عنادی امروز چهارشنبه، ساعت 19 میزبان دکتر محمد باقر خرمشاد استاد دانشگاه و دکتر محسن اسلامی استاد دانشگاه می‌شود.
در این گفت‎وگو علاوه بر بررسی ابعاد و پیش‌بینی نتایج استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا، پیامدهای آن بر فضای انتخاباتی در این کشور ارزیابی می‌شود. گزارش 658 صفحه‌ای کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا برای استیضاح رئیس‌جمهوری، از بزرگترین پرونده‌های تخلفات ریاست‌جمهوری در آمریکاست. این سند در چهار بخش فرآیند و توجیهات کمیته قضایی را درباره دو اتهام مطرح علیه دونالد ترامپ توضیح داده است، اتهام اول سوءاستفاده از قدرت و اتهام ایجاد مانع برای فعالیت کنگره. آخرین ارزیابی‌ها در آمریکا حاکی است که حمایت از استیضاح دونالد ترامپ در آمریکا همچنان در حال افزایش است، به گونه‌ای که نظرسنجی سه روز پیش فاکس نیوز نشان از حمایت 50 درصدی مردم از استیضاح داشت و صدها تاریخدان آمریکایی هم در نوشتاری از استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند. با این حال تحلیلگران سیاسی معتقدند که نباید امید چندانی به فرجام این استیضاح داشت، و این پروژه با همه هیاهو و غوغای سیاسی و رسانه‌ای پس از ورود به سنا به در بسته می‎خورد، و این مجلس از مسیر خود خارج می‎شود. اما فارغ از نتیجه استیضاح، تاثیر مثبت یا منفی آن بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا مسئله مهمی است که در توجه تحلیلگرانی سیاسی و بازیگران انتخاباتی در آمریکا به خود جلب کرده است.
«رو در رو» به تهیه‎کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیماست و چهارشنبه‌ها ساعت 19 به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما می‎رود.

امتیاز شما