امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش انکار ناپذیر صدا و سیما در کاهش بی‎سوادی

مشاهده ۳۶۳
۱۳۹۸/۰۹/۳۰- ۰۸:۵۹

به منظور پوشش خبری مناسب هفته سوادآموزی، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گلستان با منتظر حجت، مدیرکل صداوسیمای مرکز این استان، دیدار و گفت‎وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صداوسیمای مرکز گلستان در این نشست با اشاره به شعارسال که از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال رونق تولید، مزین شده است افزود: صداوسیما با تمام توان در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری و ریشه‎کنی بی‎سوادی در استان تلاش می‌کند.

منتظر حجت در ادامه ضمن تاکید بر تاثیر مثبت نرخ بالای سواد در ارتقا فرهنگ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه، گفت: در تمام ادیان به اهمیت علم و دانش اشاره شده است و سواد یکی از مولفه‌های مهم توسعه یافتگی جوامع است.

وی از اقدامات انجام شده در سوادآموزی گلستان ابراز خرسندی کرد و آمادگی رسانه ملی را برای هرگونه همکاری در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، سوادآموزی و اطلاع رسانی برنامه‌های سوادآموزی استان اعلام کرد.

در ادامه این نشست معاون سواد آموزی استان گلستان نیز از حسن توجه مدیرکل صدا و سیمای این استان  قدردانی کرد و نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف و رسالت‎های کاری این اداره کل را مهم و حیاتی دانست و گفت: صداوسیمای استان نقش بسزایی در جذب بی‎سوادان در کلاس‎های سوادآموزی داشته است.

او با اشاره به تاثیرگذاری مثبت برنامه‌های صداوسیما، افزود: دستگاه‌های اثرگذار همانند صداوسیما باید در ترویج فرهنگ سوادآموزی بیش از پیش ما را یاری کنند تا بتوانیم با حمایت یکدیگر، فرهنگ سوادآموزی را در بین آحاد مختلف جامعه ترویج دهیم و بی سوادی را در استان ریشه‎کن کنیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گلستان در پایان گفت: رادیو و تلویزیون می‎تواند بازوی مناسبی برای ترویج فرهنگ تعلیم و تربیت بخصوص سوادآموزی باشد.

 

 

 

امتیاز شما