امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

آخرین روز پاییز همراه با شبکه افق

مشاهده ۹۹۴
۱۳۹۸/۰۹/۳۰- ۱۳:۰۷

شبکه افق شاخص برنامه‎های آخرین روز پاییزی خود را معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «دهپاک» درباره روستایی بدون دخانیات، شنبه این هفته از شبکه افق پخش می‌شود. روستایی به نام اسلام‎آباد در جوار شهرستان رشتخوار خراسان رضوی وجود دارد که هیچ کسی در آن دخانیات مصرف نمی‌کند. تمام افرادی که در این روستا ساکن هستند با فرهنگ‎سازی خانواده‌ها از سیگار و دخانیات متنفر هستند و به این ترتیب، روستایی بدون دود را ساخته‎اند. «دهپاک» مستندی درباره زندگی در این روستا و فعالیت‎هایی است که افراد مختلف در آن انجام می‎دهند. این مستند کاری است از محمد علی حشمتی که شنبه 30 آذر، ساعت 21 از شبکه افق پخش می‌شود. تکرار «دهپاک» هم ساعت 13 روز بعد روی آنتن می‎رود.
دختر ورزشکار افغانستانی از افتخاراتش می‌گوید
مجموعه مستند «دیاران» به معرفی نخبه‌های افغان ساکن ایران می‌پردازد. در دومین قسمت این مجموعه شاهد گفت‎وگو با وجیهه احراری و فعالیت‎های ورزشی او در رشته کاراته خواهیم بود. او یکی از دختران موفق افغانستانی ساکن ایران است که توانسته در رشته ورزشی‎ای که به آن علاقه‎مند است که به افتخارات زیادی دست پیدا کند. «دیاران» کاری از سید مهدی موسوی برزکی، شنبه 30 آذر، ساعت 17:30 از شبکه افق پخش می‌شود.
یک روز زندگی با ساکنان «محله اهل علی»
آستان مقدس امامزاده اهل بن علی(ع) در خیابان خاوران، محلّه دولاب، ایستگاه امیرسلیمانی، خیابان خواجوی کرمانی شهر تهران واقع است، بقعه‎ای که از دیرباز محل مراجعه شیعیان بوده و محله‎ای که در آن واقع شده هم به نام اهل علی شناخته می‌شود. صاحب این بقعه از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است. اما در گذشته، زیارت نامه‌ای در حرم موجود بوده که ایشان را از پسران حضرت علی(ع) و برادر امام حسین(ع) معرفی می‌کرده است. مستند «محله اهل علی» روایتی است از زندگی در این محله قدیمی تهران و گفت وگو با زنان و مردانی که در آن ساکن هستند. این مستند به کارگردانی علی نیکبخت، ساعت 21:30 روز شنبه 30 آذر، روی آنتن شبکه افق می‎رود و تکرار آن هم برای پخش در ساعت 5 روز یکشنبه در نظر گرفته شده است.
«هاکریا 2040» از شکاف اجتماعی صهیونیست‎ها می‌گوید
هاکریا واژه‎ای عبری به معنای منطقه یا محدوده است و البته نامی در قلب تل آویو است که بیشتر نهادها و ساختارهای امنیتی و نظامی در آن مستقر هستند. مجموعه سریالی «هاکریا 2040» روایتی علمی و موشکافانه از شناخت نهادهای اسرائیلی است که در هر قسمت به بخشی از ابعاد پنهان حاکمیت اسرائیل بر جامعه خود و نفوذ در کشورهای دیگر از جمله ایران پیش از انقلاب و پس از آن می‌پردازد. برنامه تلویزیونی «هاکریا 2040» در هفتمین قسمت به مسئله شکاف اجتماعی می‌پردازد. در این قسمت با دکتر موسوی پیرامون شکاف اجتماعی در جامعه اسرائیل گفت وگو شده است. سید هاشم موسوی تهیه کنندگی و سردبیری، علی عبدی پژوهش، نگارش متن و تأمین محتوای برنامه و وحید فراهانی کارگردانی هنری «هاکریا 2040» را بر عهده داشته اند. گفتنی است در این برنامه با کارشناسان برجسته‎ای همچون دکتر ابراهیم متقی، دکتر موسوی، دکتر حسن عباسی، علیرضا سلطانشاهی، محمد علی مهتدی و سلمان رضوی گفت وگو شده است. «هاکریا 2040» شنبه 30 آذر، ساعت 18 پخش می‎شود و تکرار آن ساعت 12 روز بعد از شبکه افق روی آنتن می‎رود.
گردشگری در کنار 182 کشور جهان
نمایشگاه جهانگردی لندن هر سال در این شهر قدیمی اروپایی برگزار می‌شود، رویدادی که شرکت در آن برای همه‌ کسانی که در صنعت گردشگری فعالیت دارند، خصوصا آژانس‌های هواپیمایی امری ضروری است. افراد حرفه‌ای این صنعت در این فضا فرصتی پیدا می‌کنند تا با یکدیگر ملاقات کنند و ایده‌های خود را با هم در میان بگذارند و یا قراردادهای تجاری منعقد کنند. نمایشگاه جهانگردی لندن یا همان بازار جهانی سفر برای نخستین بار در سال ۱۹۸۰ افتتاح شد و در حال حاضر هم بیش از 5 هزار شرکت خصوصی و دولتی از 182 کشور در آن شرکت می‌کنند. گزارشی از این نمایشگاه و گفت‌وگو با مسئولان غرفه‌های مختلف از کشورهای گوناگون، شنبه 30 آذرماه در قالب برنامه‎ای 30 دقیقه‎ای روی آنتن شبکه افق می‌رود. زمان پخش این برنامه ساعت 17 است و تکرار آن هم ساعت 1:30 بامداد روز بعد روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما