امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

«شیشه دارو» از بسته شدن حساب کاربری شبکه‌های برون مرزی ایران می‌گوید

مشاهده ۷۷۹
۱۳۹۸/۰۹/۳۰- ۱۳:۲۹

در این قسمت از برنامه «شیشه دارو» (El Frasco, medios sin cura) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، ماریانو سلمان به بررسی بسته شدن حساب کاربری شبکه‌های پرس تی وی و هیسپان تی وی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «شیشه دارو» با زبان طنز به مسائل جدی سیاسی و بین المللی می‌پردازد و رسانه‌ها را با این چالش که درمانی برای مسائل پیرامون خود ندارند، رو به رو می‌کند ضمن آنکه تناقضات آن‎ها را در خروج از بی‎طرفی و صداقت رسانه‎ای آشکار می‌کند.
برنامه «شیشه دارو» در این قسمت نشان می‎دهد که شرکت گوگل برای چهارمین بار حساب کاربری پرس تی وی و هیسپان تی وی را بست و این درحالی است که شرکت گوگل ادعا می‌کند به علت نقض قوانین رسانه‎ای از جانب این دو شبکه چنین محدودیت‎هایی ایجاد شده است.
سوال اینجاست که آیا دو شبکه مختلف قوانین را در یک روز و زمان نقض کرده‎اند؟ همچنین می‌بینیم که ایالات متحده بر فشارها بر دولت آرژانتین می‎افزاید و احتمالا می‎خواهد از مشارکت رئیس جمهور آرژانتین در ترمیم وحدت آمریکای لاتین جلوگیری کند. از سوی دیگر رئیس جمهور هندوراس خوان اورلاندو هرناندز به عنوان اسقف صهیونیسم عمل می‌کند. او علیه هیسپان تی وی اظهاراتی کرده و خواستار تقویت اتحاد و رابطه با ایالات متحده شد. در این قسمت از برنامه «شیشه دارو» درباره نقش رسانه در آرژانتین و سراسر آمریکای لاتین با روزنامه نگار، معلم، مجری و مجری لئوناردو گرکو صحبت می‌کنیم و به بررسی علل رفتارهای این چنینی با رسانه‌های برون مرزی ایران می‌پردازیم.
برنامه «شیشه دارو» به تهیه‎کنندگی خاویر اسلیمان و با اجرای ماریانو سلمان یکشنبه‌ها 5:30 روی آنتن هیسپان تی وی می‎رود. تکرار این برنامه 14:30 همان روز و 1:30 دوشنبه به تناسب ساعات متفاوت در کشورهای اسپانیایی زبان پخش می‎شود.

امتیاز شما