امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی بر فرصت‎ها و تهدیدهای صنعت پوشاک در نمودار

مشاهده ۱۷۶
۱۳۹۸/۱۰/۰۱- ۱۳:۴۳

برنامه «نمودار» دوشنبه دوم دی، با حضور عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شناسایی فرصت‎ها و ظرفیت‎های تولید در بخش پوشاک می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صنعت پوشاک ایران از جمله صنایعی است که باوجود پیشینه تاریخی، پس از صنعتی شدن و با تاسیس کارخانجات تولیدی صنعتی، به جایگاه تاریخی خود دست پیدا نکرد و پس از یک دوره رونق، در دو دهه گذشته با چالش‎های فراوانی مواجه بوده و سهم آن در اقتصاد ایران کاهش یافته است.
این صنعت به سبب ارتباط مستقیم آن با زندگی روزمره و نیازهای اساسی خانوارها همواره مورد توجه بوده و باوجود سهم اندک آن در اقتصاد ملی، از حساسیت بالایی برخوردار است. با توجه به آماری که در دسترس است، سالانه ١٥میلیارد دلار مصرف پوشاک در داخل کشور داریم و این در حالی است که تولید داخلی ما کم است. تمام این موارد موجب شد که عوامل برنامه «نمودار» دوشنبه دوم دی با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این مهم بپردازند.
«نمودار» این هفته به تهیه‎کنندگی راضیه حسینعلی و اجرای مهرناز فقیهی شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:20 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما