امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

رادیو نمایش خاطرات کلاس پرنده را زنده می‌کند

مشاهده ۳۸۲
۱۳۹۸/۱۰/۰۱- ۱۴:۰۸

برنامه «کتاب شب» رادیو تهران هم‎زمان با فرا رسیدن جشن‎های کریسمس، با صدای بهروز رضوی روی آنتن می‎رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هم‌زمان با فرارسیدن جشن‌های کریسمس، رمان «کلاس پرنده» اثر اریش کست‌نر با ترجمه علی پاک‌بین از انتشارات کانون پرورش فکری، تا پنجم دی‌ماه، در برنامه کتاب شب رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‎شود.
به گفته سردبیر برنامه، ماجراهای رمان «کلاس پرنده» در یک مدرسه شبانه‌روزی و هم‌زمان با جشن‌های کریسمس می‌گذرد. بچه‌های مدرسه، یک گروه نمایشی تشکیل داده‌اند و می‌خواهند نمایشنامه‌ای به نام کلاس پرنده را روی صحنه ببرند.
موضوع نمایش این است که وقتی درس معلم درباره یکی از مکان‌های مشهور است (مثلاً درباره اهرام ثلاثه مصر یا اقیانوس اطلس)، به‌طور تمثیلی سوار هواپیمایی که از مقوا ساخته‌اند می‌شوند و در مکان موردنظر فرود می‌آیند و همان‌جا درسشان را یاد می‌گیرند. مکان هم که با تخته و مقوا ساخته‌شده در گوشه‌ای از صحنه قرار دارد. به نظر نویسنده نمایش، این نوع یادگیری، بسیار جذاب‌تر از یادگیری‌های قدیمی است. درواقع بچه‌ها می‌خواهند بگویند که ما این‌طور یادگیری را دوست داریم.
شنوندگان برنامه «کتاب شب» می‌توانند هفته اول دی‌ماه را با شنیدن این اثر در شش شب، برای خود خاطره‌انگیز کنند. سردبیر و نویسنده کتاب شب محمدباقر رضایی و تهیه‌کننده آن رضا قربانی از گروه اخلاق وزندگی شهروندی رادیو تهران هستند.
مخاطبان در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز شنونده این برنامه می‎شوند.
همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می‌توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده‌های دیجیتال (ست تاپ باکس) دریافت کنند.

امتیاز شما