امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه 4سیما در برنامه زنده سه ساعته کسوف 5دیماه را به تصویر می‌کشد

مشاهده ۹۸۳
۱۳۹۸/۱۰/۰۴- ۱۰:۱۶

مجله نجوم «راهنمای مسافران کهکشان» با ویژه برنامه سه ساعته به صورت زنده موضوع خورشید گرفتگی 5 دی ماه را پوشش می‎دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مریم نیکان لو تهیه‌کننده «راهنمای مسافران کهکشان» گفت: گروه «راهنمای مسافران کهکشان» برای رصد و پوشش خورشیدگرفتگی روز پنجشنبه 5 دی 98، به جزیره کیش سفر کرده و قرار است در یک ویژه‌برنامه زنده سه‌ساعته مخاطبان در جریان جزئیات و اتفاقات این رخداد قرار گیرند.
نیکان لو گفت: ویژه‌برنامه زنده «ماه در میانه» از ساعت 6 صبح روز پنجشنبه 5 دی‌، تا ساعت 9 از مرکز کیش با اجرای حافظ آهی و اسماعیل باستانی روی آنتن می‌رود.
در این ویژه‌برنامه دکتر انسیه عرفانی استادیار دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دکتر محمد نیل فروشان مدرس المپیاد نجوم و اخترفیزیک و دکتر امیرمحمد گمینی استاد دانشگاه میهمانانی هستند که مجریان برنامه در خصوص خورشیدگرفتگی، چگونگی رخداد این پدیده و خورشیدگرفتگی‌های آینده با آن‌ها گفت‎وگو می‌کنند.
نیکان لو افزود: چندین آیتم ویژه خورشیدگرفتگی تولیدشده است که در میان گفت‎وگوها پخش می‌شود.
گفتنی است، خورشیدگرفتگی حلقوی 5 دی‌ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۰۲:۲۹ به‌وقت جهانی از شرق شبه‌جزیره عربستان آغاز می‌شود و ایران در منطقه‌ای از نیم‌سایه قرار دارد که خورشید به‌صورت گرفته طلوع کرده و منظره‌ای زیبا را در افق جنوب شرقی کشور رقم می‎زند. این رخداد با کسوف جزئی در ساعت ۵:۵۹ به‌وقت‌ایران آغاز می‌شود و گرفتگی کلی آن در ساعت ۷:۰۴ اتفاق می‎افتاد، در میان همه مناطق جنوبی ایران جزیره کیش با ۸۵.۱۴ درصد خورشیدگرفتگی، بهترین مکان برای رصد کسوف جزئی است.
این خورشیدگرفتگی در تمام پهنه ایران قبل از طلوع خورشید آغاز و خورشید به‌صورت گرفته طلوع می‎کند. یادآور می‌شود، «راهنمای مسافران کهکشان» به تهیه‌کنندگی مریم نیکانلو محصول گروه دانش شبکه چهار سیماست که جمعه‌ها ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. مخاطبان برنامه «ماه در میانه» ساخته گروه «راهنمای مسافران کهکشان» نیز،  به‌صورت ویژه‌برنامه زنده، خورشیدگرفتگی را در صبح پنجشنبه رصد می‎کنند.

ویدئوها

تصاویر

امتیاز شما