امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

مروری بر ناگفته‌های تاریخ انقلاب در «سرچشمه»

مشاهده ۳۶۶
۱۳۹۸/۱۰/۰۴- ۱۰:۱۶

امیرعلی آزادی، تهیه‌کننده برنامه «سرچشمه» گفت: در این برنامه تلاش می‌کنیم تا ناگفته‌های تاریخ انقلاب را با حضور شاهدان عینی و کارشناسان مرور کنیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امیرعلی آزادی، تهیه‌کننده برنامه «سرچشمه» گفت: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، به بسیاری از ابعاد این رویداد تاریخی و وقایع سال‌های پس از انقلاب اسلامی‌ کمتر پرداخته شده، که جا دارد این رویدادها و وقایع با حضور شاهدان عینی و کارشناسان به صورت صریح‌تر بررسی شود.
وی افزود: در هر قسمت از این برنامه تلویزیونی قرار‌است با یکی از شاهدان عینی و یا کارشناسان درخصوص یک موضوع تاریخ انقلاب اسلامی‌ گفت‌وگو کنیم، موضوعاتی که هم جدیدتر باشند یا اگر هم موضوعی باشد که قبلا به آن پرداخته شده است، افرادی را جلوی دوربین بیاوریم که کمتر گفت‌وگو کرده‌اند.
 آزادی تصریح کرد: همچنین در برنامه «سرچشمه» به سراغ آرشیو رفته‌ایم و فیلم‌های تاریخ انقلاب که سال‌ها خاک خورده‌اند، را از آرشیو بیرون کشیده‌ایم و برای اولین بار این فیلم‌ها را در برنامه به نمایش می‌گذاریم.
تهیه‌کننده برنامه«سرچشمه» خاطرنشان کرد: تاکنون در برنامه«سرچشمه» با محمد درودیان، تاریخ‌نگار دفاع مقدس و از اعضای اولیه دفتر مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ درخصوص تاریخ دفاع مقدس، دکتر حمیدرضا اسماعیلی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر درباره کارنامه بهائیت در دوران پهلوی و فراز و فرود آن در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، سید‌ایوب عبداللهی، معاون شهید لاجوردی درباره عملکرد شهید لاجوردی در دوران دادستانی انقلاب و ... گفت‌وگو کرده‌ایم.
گفتنی است برنامه «سرچشمه» کاری از گروه تلویزیونی بسیج صدا‌وسیما است که به کارگردانی صادق شهربانویی و احمد موسویان و تهیه‌کنندگی امیرعلی آزادی و اجرای محمدامین فرج‌اللهی ، شنبه‌ها ساعت ۱۹ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

امتیاز شما