امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

شاهدان عینی از ناگفته‌های انقلاب خبر می‌دهند

مشاهده ۶۲۸
۱۳۹۸/۱۰/۰۴- ۱۳:۵۴

در برنامه «سرچشمه» شبکه پنج سیما تلاش می‌شود تا به صورت صریح‌تر، ناگفته‌های تاریخ انقلاب با حضور شاهدان عینی و کارشناسان مرور شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امیرعلی آزادی تهیه‌کننده برنامه «سرچشمه» گفت: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی‌به بسیاری از ابعاد این رویداد تاریخی و وقایع سال‌های پس از انقلاب اسلامی‌کمتر پرداخته شده که جا دارد این رویدادها و وقایع با حضور شاهدان عینی و کارشناسان به صورت صریح‌تر بررسی و موشکافی شود.
بنابراین در هر قسمت از این برنامه تلویزیونی با یکی از شاهدان عینی و یا کارشناسان در خصوص یک موضوع تاریخ انقلاب اسلامی‌به گفت‌وگو پرداخته می‌شود. تهیه‌کننده برنامه «سرچشمه» تصریح کرد: همچنین در برنامه «سرچشمه» به سراغ آرشیو فیلم‎های انقلاب رفته‌ایم و برای اولین بار این فیلم‌ها را در برنامه به نمایش می‌گذاریم.
وی در ادامه با اشاره به برخی از میهمانان این برنامه بیان داشت: تا کنون در سرچشمه با حضور محمد درودیان تاریخ نگار دفاع مقدس و از اعضای اولیه دفتر مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ در خصوص تاریخ دفاع مقدس، حمیدرضا اسماعیلی نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر درباره کارنامه بهائیت در دوران پهلوی و فراز و فرود آن در سال‎های پس از پیروزی انقلاب، سید ایوب عبداللهی معاون شهید لاجوردی در خصوص عملکرد شهید لاجوردی در دوران دادستانی انقلاب و ...به گفت‎وگو پرداخته‌ایم.
آزادی در بخش دیگری از این گفت‎وگو با اشاره به دکور برنامه «سرچشمه» بیان داشت: ما تلاش کردیم با ایجاد یک دکور متفاوت تلفیقی از حس اتاق یک پژوهشگر را در دهه شصت به مخاطب ارائه کنیم.
برنامه «سرچشمه» کاری از گروه تلویزیونی بسیج صداوسیما است که موضوعات مختلف تاریخ انقلاب را با حضور شاهدان عینی و کارشناسان آن موضوع بررسی و برای اولین بار فیلم‌های کمتر دیده شده تاریخ انقلاب را از رسانه ملی پخش می‌کند.
«سرچشمه» به کارگردانی صادق شهربانویی و احمد موسویان و تهیه‌کنندگی امیرعلی آزادی و با اجرای محمد امین فرج‌اللهی هر هفته شنبه شب، ساعت 19 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

امتیاز شما